"רשתות השיווק חוגגות על חשבון החקלאים שמפסידים"

    אבי יעקב No Comments on "רשתות השיווק חוגגות על חשבון החקלאים שמפסידים"
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע צוק איתן גרם לפגיעה קשה במגדלי המנגו. השווקים של עזה וירדן אמורים לקלוט כ-45% מיבולי המנגו של ישראל ומתחילת המבצע מועברת לעזה פחות משליש מהכמות הרגילה. הכמויות העודפות הופנו לשוק הישראלי.

    כתוצאה מגידול בכמויות המנגו ירד המחיר שמקבל החקלאי לשפל של 1.5 שקל לקילו, מחיר שטומן בחובו הפסד לחקלאי כיוון שעלות הגידול היא מעל 2 שקל לקילו. הרשתות והסיטונאים גורפים את הרווח לכיסם ולא מגלגלים את ההוזלה המשמעותית לצרכן וכתוצאה מכך פערי התיווך גדלו למאות אחוזים. במקומות מסוימים נמכר קילו מנגו במחיר של 17 שקל, שמשמעותו פער תיווך של מעל ל-1000%!

    מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן, אמר שהרשתות מנצלות בצורה צינית את מצוקת החקלאים כדי להגדיל את רווחיהן. על כל גורמי התיווך לרסן את עצמם, לנהוג באחריות ולהסתפק ברווח סביר. אם מחיר המנגו לצרכן ירד הרי שהצרכנים יוכלו להרשות לעצמם לקנות כמויות גדולות יותר של פרי והדבר יסייע בויסות העודפים.



    0 תגובות