דעה • אל תבטלו את בין הזמנים / ישראל גליס

    ישראל גליס 10 Comment on דעה • אל תבטלו את בין הזמנים / ישראל גליס
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים מתנהל דיון ציבורי ותורני האם צריך לאפשר לבני התורה בין הזמנים או לגזור עליהם חנק בישיבה ?

    בלי להתערב חס ושלום בהחלטת ראשי הישיבה הגדולים והאדמו"רים אני רוצה להבין מה זה 'בין הזמנים' של שנת תשע"ד.

    כשאני למדתי בישיבה היה ניצול בין הזמנים והחלפת כוחות נוהג אחרת ממה שנוהג היום.

    יזמתי יחד עם חברי ובאישור הרבנים ישיבות ביין הזמנים שבו בחורים יצאו במחזור הראשון לישובים בני עייש, דימונה, ירוחם , פטיש, מלילות, בית הגדי, ברכיה ועוד. במהלך הבוקר ישבו בבית הכנסת ולמדו ואחרי מנוחת צהרים יצאו לביקורי בית ובשעות הערב העבירו שיעורים בבתי הכנסת. במקום נכחו רכזים ורשמים של יד לאחים כך שבני הישיבות ששהו במקום שבועיים נחו למדו ועשו פעילות תורנית וכשהם חזרו לישיבה, המשיכו פעילים מקצועיים להשלים את המלאכה וזה היה רוב בני הישיבה.

    בשוליים היו כמה שנסעו לים וכדומה היו שהלכו במרוכז לקעמפים של תנועת בני תורה וכדומה, כיום כאשר מגיע בין הזמנים הכל עולה ומוצף.

    הם אומרים: זה חילול ה' שבני ישיבות יצאו לרחוב בעוד יש מלחמה בדרום!!

    אני מנסה להבין בארץ כמדומני יש למעלה מ-60000 בני תורה כמה יש כאלו שהולכים ליהודי-ה או ואדי קלט ומדבר יהודה, במהלך כל הבין הזמנים אולי 1000 בחורים. האם בגללם צריך להעניש את כולם?

    יש לנו עסקנים וחברי כנסת פחדנים שמוציאים דיבת עולם התורה רעה.

    מי שמסתובב בוואדיות או בנחלים או לחלק במבה לחיילים הם הבנים של העסקנים האלו.

    אין בכוחם להסביר שבני התורה שממיתים את עצמם באוהלה של תורה מגיע להם חופש כמו בכל השנה יש כאלו הלוחמים ויש כאלו שתורתם שומרת על הצבא. נקודה

    כאשר אחד מראשי הישיבה הגיע אל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ואמר לו שהוא לא מצליח לשכנע את הבחורים לעבור לטלפון כשר ענה לו הרב תתפטר. כן כן תתפטר. אז אם אתם לא יודעים להסביר בשקט ובעדינו תפנו את הדרך לאחרים .

    העסקנים האלו באו להסביר לרבנים שזה חילול ה' שבזמן שיש מלחמה בדרום בני ישיבה מסתובבים בנחלים. האם זה כל האמת שאמרתם לראשי הישיבה

    הרי בוואדיות ובנחלים מטיילים אולי 1000 בני ישיבה בכל בין הזמנים, איפה כל השאר?

    צריך ראש יצירתי כדי לאפשר לבני התורה לנוח בימי בין מהזמנים שגם במצבים דומים מרן הרב א.מ. שך לא ביטל את בין הזמנים צריך לעודד את ישיבות בין הזמנים את הקעמפים של יד אליעזר, עזר מציון, זכרון מנחם, בית חם, לב מלכה ואחרים

    או שישיבות יחליפו ישיבות וראשי הישיבה יצאו לחופש יחד עם בני הישיבה.

    אל תבטלו את בין הזמנים!



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      ראשית, זאת לא החלטה שיש מה לדון בה בטור "דעות".
      זאת החלטה שרק גדולי התורה רשאים לדון בה, ושום נימוק רציונלי ומנוסח היטב ככל שיהיה- לא ישנה את ההחלטה.
      שנית-
      "לגזור עליהם ח-נ-ק (!) בישיבה"?
      אתמהה!!!

    2. 9

      אני לא מבין!!!
      עם כל הכבוד להרב גליס.
      האם גדולי ישראל לא יודעים את כל מה שהרב גליס אומר?
      אם בכל זאת החליטו גדולי ישראל לבטל או למעט את בין הזמנים, אין לאף אחד רשות להרהר ולהיפר את דברם

    3. 8

      יפה כתב הרב גליס.
      בחורי הישיבות שוקדים על תורתם במסירות רבה כל השנה בלי קשר למחמה או לא. תורתם מגינה, שומרת, ומחיה אותנו.
      רק מי שלמד במשך 4 ו5 שעות רצוף בשקידה מוחלטת יכול להבין את המאמץ הגדול שבכך. ואת זה עושים רוב בני הישיבות הקדושות לומדים ברציפות ללא פלאפונים, וואצפ ופיסבוק ואפי' ללא SMS רק הגמרא על שלל פירושיה. שלוש סדרים כאלה ביום במשך חודשים ארוכים.
      לכן הם חייבים לצאת לבין הזמניים שגם אז הם רוב היום בפעילות תורנית כזו או אחרת בשביל לצבור כוחות לתקופת הלימודים הבאה.

    4. 7

      יש לי כמה הופעות בקמפים אל תבטלו, ברחמים גדולים על הפרנסה שלי בשבוע יש רק מוצ"ש אחד בעיתון הארץ אני כבר יגזים.

    5. 6

      "חנק" בישיבה!!! לא פחות!!! על כגון דא נאמר: "תחת אשר לא עבדת… בשמחה ובטוב לבב"…
      כידוע, אלו ששרדו בשמירת שבת בארה"ב, היו אלו שהיו שמחים וגאים בשמירתה, ולא אלו ששידרו לילדיהם כמה הם אומללים בגלל השבת…
      איך כבוד הכותב נכבד מצפה ממשיכי דרכו ללמוד בישיבה, אם הם חשים "חנוקים" בה??????
      בטוחני שהיתה זו אך התבטאות אומללה.
      יתכן שהיה מקום לחשוש לדברי הכותב, אך ברוך ד' שאנו חלק מציבור של אלו שדעת תלמידי חכמים קובעת אצלם, והם יודעים כי אצל ת"ח אין משוא פנים ואין "נגיעות", ודעתם היא דעת התורה הצרופה.

    6. 5

      בנוסף, אין זה מתאים לבמה הנקראת "חרדית" לפרסם דעה המנוגדת לחלוטין לדעת תורה

    7. 4

      אתה בטוח שרק 1000 מטיילים? לדעתי רובם מטיילים ואין בכך שמץ פסול, זה מה שהדור צריך כדי להתחיל את אלול טוב, והם יקבלו את זה- רק במתכונת מצומצמת,

      אין מה לעשות, עם ישראל בצרה ובעת חרום של ממש, ואי אפשר להתעלם לגמרי, נוותר פעם על מנוחה (שאכן מאד נחוצה) ונסתפק במועט – שבוע או שבועיים, יש אנשים שנלחמים על חייהם, יש אנשים שסובלים נפשית ופיזית – והמון כאלה (אשדוד- מאות אזעקות והרבה נפילות), ועוד רבים נפגעו כלכלית קשה מאד, אז בני התורה יוותרו על עוד קמצוץ בין הזמנים. ותהיה זו כעיין נשיאה בעול.
      מי שקשה לו ללמוד עוד כמה ימים, יעשה לו מתכונת של לימוד קליל ומופחת בתוך מסגרת הישיבה, ותאמינו לי שהוא לא יסבול מי יודע מה -כמו מאות אלפי תושבים אחרים שסובלים עד אין קץ, ובכך ימנע חילול ה', ותהיה עוד עזרה משמיים לחיילים ולתושבים בזכות לימוד התורה שערכו רב ונשגב מבינתינו,
      עזוב את העסקנים- מה אתה מרמז? שגדולי התורה הושפעו מעסקנים ולא החליטו בדעתם הצלולה והברורה? חס ושלום
      ויהי רצון שלא נזדקק לביטול ביה"ז

    8. 3

      ה' ישמור מאלו שגורמים לירידה ולביטןל תורה.
      אני לא מקנאה במי שמחווה דעה בענינינים אלו המסורים לגדולי ישראל בלבד.
      אם דקה אחת של לימוד תורה תרד בגללזה או אם יהיה רפיון כלשהו בגלל הדברים הללו שנכתבו – מי יקח אחריות?? איך זה יכופר? נורא ואיום!!

    9. 2

      קצת יראת אלוקים.
      איך אפשר בכלל להביע דעה בדבר שגדולי הדור קובעים?
      גם אם זה לפני שהם גילו דעתם, תשמור את הדעה שלך בבטן לא בבמה ציבורית.

      ואגב, מי שבאמת מתמיד בישיבה הוא לא 'יחנק' מי שלא מתמיד, שילך לעשות קעמפ בעזה ביחד עם החיילים וד"ל.

    10. 1

      דבר ראשון הרושם שמתקבל מהדברים שעניין קיצור החופש הוא עונש וחנק לבחורים .
      כן זה קשה אבל בשעה שעמ"י נלחם על חייו ואנו כיהודים מאמינים, מאמינים שתורה מגנה ומצלה ובזמן שחיילינו נלחמים בחזית תפקיד לומדי התורה הוא להלחם במישור התורני וללמוד ביתר שאת .
      שוויון בנטל -מי בלוחמה הפיזית ומי בלוחמה הרוחנית.
      כמובן שאת הקביעה האחרונה יגדו הרבנים, אבל ההחלטה לקצר את ימי בין הזמנים נשמעת הגיונים ומובנת ומי שלא חושב כך אטום וחסר רגישות.
      במלחמה כל אחד תורם את חלקו ורק כך יש סיכוי לניצחון.
      חלקינו הוא בתורה (ב"ה) ואם נאמין ונרגיש שזה באמת ההצלה שלנו אז לא יהיה הרגשת חנק ולא בחור אחד ירגיש שזה עונש כולם ביחד בהרגשת שליחות למען הצלחת המשימה ושמירת חיילנו.