אלפים השתתפו בטקס לרגל ה'שלושים' לקבורת שלושת החטופים

    בנצי לייזרוביץ, אריאל שרפר No Comments on אלפים השתתפו בטקס לרגל ה'שלושים' לקבורת שלושת החטופים
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית הכנסת הגדול בירושלים נערכה הערב האזכרה לשלושת הנערים אייל יפרח גלעד שאעיר ונפתלי פרנקל במלאות שלושים יום להירצחם. בארוע השתתפו הרבנים הראשיים נשיא המדינה ריבלין וראש עריית ירושלים.

    כתבנו אריאל שרפר מוסר כי הרבנים הראשיים הדגישו בדבריהם את הצורך באחדות בלימוד תורה ובתפילה.

    נאומו של ראש עירית ירושלים

    נאומו של ראש עיריית שדרות

    בנאומו גינה הנשיא ריבלין את פעולות הטרור של החמאס והדגיש כי בימים אלו חלה עלינו החובה לשמור על מוסריות החיים ואמר: "ממרחק הזמן ועם גילוי מנהרות התופת, אנחנו יכולים לראות בברור את הזיקה העמוקה שבין חמאס עזה וחמאס חברון. האסטרטגיה של הרוע היא שקושרת בין שיטות הפעולה של הרוצחים של אייל, גיל-עד ונפתלי, לבין פיגועי החדירה שתכנן החמאס, בניר-עם ובכיסופים, בכפר עזה ובכרם שלום. לחטוף בלי הבחנה, לרצוח בלי הבחנה, לזרוע כאב ואימה. אל מול הציניות של מהנדסי המוות של החמאס, אנחנו חייבים להתעקש על החיים ועל המוסר של החיים; להזכיר לעצמנו, שאפשר וצריך אחרת."

    הנשיא פנה להורי החטופים וברך אותם על גילויי אומץ ליבם ואמר :"בת גלים ואופיר, אבי ורחל, איריס ואורי יקרים. אתם התעקשתם על החיים. לא רק של ילדיכם, אלא גם על מוסר והערכים של החיים סביבכם. אתם הזכרתם ומזכירים לנו כל העת, שאפשר ומוכרחים אחרת. אתם מופת של אהבת הארץ ואהבת האדם. את בנותיכם ובניכם גידלתם כך. את גיל-עד, נפתלי ואייל חינכתם כך. שלושים יום אחרי היוודע הבשורה המרה, אנחנו עצובים, בוכים וגאים יחד אתכם. בשם כל העם בישראל אני מודה לכם על כך שגם בתוך השבר הגדול שימשתם לכולנו זרקור של ערבות הדדית ואהבת חינם."

    עוד הוסיף הנשיא כי "בימים האלה אני נפעם מהצעירים שאני לומד להכיר: אלה שאבדו לנו בדרך וכל אלה שעמנו. החברים המקיפים את המשפחות, המתנדבים בעורף וכמובן, הלוחמים בחזית. ההתגייסות שלהם, המסירות שלהם, התבונה שלהם, נוסכות בי תקווה. זהו נוער עם אישיות, נוער שיש לו עמדה; כזה שמבין את העוצמה שבנתינה וכן, גם את הקורבן שלעיתים נדרש היחיד להקריב עבור הכלל. הכאב המפלח את ליבנו בימים אלה הוא עצום. את מיטב ילדינו איבדנו ואנחנו מאבדים. אלה הם הצעירים הכי איכותיים שיש לנו. מנגד, בימים הקשים האלה עלינו לזכור, כי "אל הנוער הזה התפללנו". כשאני פוגש את הלוחמים הצעירים המאושפזים בבתי החולים; את מפקדי הפלוגות והמג"דים שצועדים בראש הכוחות וסופגים בגופם את האש אני יודע שיש לנו שכבת הנהגה צעירה שבבוא היום תאחז במושכות ההנהגה ותצעיד אותנו בדרך בטוחה. אפשר לסמוך עליהן ועליהם שהם יובילו את העם בישראל, בדרך בטוחה. דרך של עוצמה שלא שוכחת לרגע את הצורך בחמלה כלפיי החפים מפשע, באשר הם; דרך של אמונה בצדקת דרכה של המדינה היהודית והדמוקרטית הדמוקרטית והיהודית בדיבור אחד. אפשר לסמוך עליהם, שהם ימשיכו לאחוז בנשק בידם האחת, ולחתור להגשמת החלום בידם השנייה".

    הנשיא ריבלין ביקר היום משפחות שאיבדו את יקיריהם במהלך מבצע "צוק איתן". הנשיא חיזק את ידי המשפחות, שמע מהן על סיפור חייהם של הנופלים וניחם אותן. בדבריו למשפחות אמר הנשיא: "יחד עם תנחומיי הכנים ברצוני להביע את התפעלותנו והערכתנו לכוחות הנפש שלכם. החיילים הללו הפכו בעיני הציבור כולו לסמל.״
    ריבלין

    ריבלין

    ריבלין



    0 תגובות