דו"ח צה"ל: אורון שאול הי"ד היה מחוץ לנגמ"ש בעת שנפגע

    קובי פינקלר No Comments on דו"ח צה"ל: אורון שאול הי"ד היה מחוץ לנגמ"ש בעת שנפגע
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שתי יממות לאחר שמשפחתו של חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, אורון שאול, החלה לשבת שבעה עליו, מתבררות עוד ידיעות אודות נסיבות מותו וקביעתו של הרב הראשי לצה"ל תא"ל רפי פרץ כי החייל אינו בין החיים וניתן להגדירו כחלל.

    מתחקיר האירוע שנמסר לבני המשפחה עולה כי הנגמ"ש בו שהה החייל נתקע בשל תקלה טכנית בשדה פתוח בפאתי סוג'עייה. מפקד המחלקה והקשר ירדו כדי להשיג עזרה בחילוץ הרכב המשוריין והחלו לצעוד אחורה לכיוונו של נגמ"ש נוסף שהיה בשטח, מתוך כוונה לחבר כבל כדי לחלצו.

    מפקד מחלקה הורה לחיילים בנגמ"ש התקוע לרדת מהרכב כדי לאבטח הן את הכלי והן את תהליך החילוץ, אך באותו הרגע מארב של החמאס הגיח מאחד הבורות וירה טיל לעבר הכוחות תוך כדי כך שחלק מהלוחמים עדיין ברכב התקוע וחלקם ובהם אף אורון החלו בקרב עם המחבלים ממנו נפגע גם אורון.

    ארבעה לוחמים שהיו בנגמ"ש התפוצצו ועוד שניים נהרגו מחוץ לרכב בחילופי האש.

    ככל הידוע, אורון, שהיה פצוע ניסה להיאבק עם חוליית המחבלים שניסו לחוטפו ולהבריחו דרך המנהרה ממנה הגיחו.

    בשלב מסוים, תוך כדי הקרב והמאבק, ירו המחבלים באורון בראשו ובפלג גופו העליון.

    ממצאים אלו וממצאים נוספים שנמצאו בשטח הביאו להחלטה האמיצה והראויה לציון של הרבצ"ר רפי פרץ אחרי שנועץ עם רבנים חשובים, אנשי המחלקה לזיהוי, הרב הראשי לשעבר הרב ויס ועוד.

    " החלטה זו" אומרים בצבא "בדרך שנעשתה ובמהירות שבוצעה הביאה הן להסרת ספקות בקרב בני המשפחה והן לעם ישראל כדי שהחמאס לא יתמקח על אורון כאילו בידיו חייל חי".



    0 תגובות