חמאס שיגר משלחת לקהיר • סיוע הומניטרי זורם לעזה

    שלמה ריזל No Comments on חמאס שיגר משלחת לקהיר • סיוע הומניטרי זורם לעזה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתר וואלה דיווח כי משלחת מטעם הפתח והרשות הפלסטינית צפויה לצאת בשעות הקרובות לקהיר כדי לנהל שם מגעים עם בכירים בחמאס, בנוכחות נציגים מצריים, באשר להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה על פי המתווה המצרי.

    על פי הדיווח בוואלה את המשלחת מטעם הרשות יובילו עזאם אל-אחמד, מקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פראג'. את חמאס ייצג סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, ולא ברור אם יצטרפו אליו אישים אחרים מחמאס. המודיעין המצרי יתווך בין הצדדים. על פי המקורות, הנוסח המצרי להפסקת האש הוא היחיד שיידון בקהיר.

    בעודג הדיונים על הפסקת האש נמשכות הסיוע לעזה מתחיל לזרום. עפ"י הטורקים, מטוס שעמוס ב20 טונות של ציוד הומניטרי המריא בשעות הצהרים מטורקיה וצפוי לנחות בנתב"ג. מדובר בסיוע של הסהר האדום הטורקי שיגיע דרך נתב"ג לכרם שלום ומשם יכנס לרצועת עזה. אין אישור מגורמים ישראליים.

    בנוסף, שיירת סיוע מכווית נחתה בעמאן בירת ירדן, משם יצאו עשרות משאיות בעלות מספר ירדני לכיוון עזה.

    במקביל, רשת "אל-ערבייה" דיווחה כי מטוסי צה"ל מפזרים בשעות האחרונות מנשרים ברחבי רצועת עזה. על פי הדיווח, באחד מהמנשרים הופיעה רשימה של שמות של פעילים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי שנהרגו בקרבות עם צה"ל, ועל אחר הודפסה השאלה: "האם אתם יודעים היכן שומרים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי את הגופות?"



    0 תגובות