- רדיו קול חי - -

מיוחד • המצות שהצילו את תושבי קיבוץ סופה

לפני שלושה שבועות יצאו קבוצת תושבים מבני ברק לקצור חיטים לקראת חג הפסח. קציר החיטים נעשה מדי קיץ כשהשמש קופחת על החיטים ומייבשת אותם היטב. החיטים נשמרים עד החורף, אז מתחילים בייצור ואפיית המצות.

אהרן סאמט, בעל מפעל לייצור ציציות "סאמעט" ואחראי על קציר החיטים בבד"ץ העדה החרדית סיפר היום בתוכנית "הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו על הנס הגדול שאירע לעם ישראל בזכות קציר החיטים.

"השנה אנו לפני שמיטה וצריכים לקצור גרעיני חיטה בשביל שנתיים, חרשנו את הארץ לארכה ורחבה וחיפשנו חיטה שזרעו מאוחר שהייתה צריכה לגשם שירד השנה מאוחר. בקיבוץ סופה בגבול עזה מצאנו שדה שלם שנזרע באמצע ינואר, דבר שנחשב חריג מאוד, ולכן מצאנו 2000 דונם של חיטה ירוקה דבר שהתאים לנו מכל הבחינות" סיפר סאמט.

"קצרנו את החיטה" סיפר סאמט "ונתקלנו במשטרה צבאית, משטרות סמויות וגם גלויות שבאו לבדוק מה קורה איתנו". המערכה האווירית בעזה כבר הייתה בעיצומה, סאמט וחבריו ראו את פטריות העשן מעל עזה, שמעו את האזעקות והם היו עסוקים בקצירה והעברת החיטים למשאיות לכיוון מכון ניקוי באיזור מסמיה שם מנקים את החיטים, מדבירים אותם ומעשרים אותם.

יומיים לאחר מכן יצאו 13 מחבלים ממנהרה שנחפרה מעזה לכיוון קיבוץ סופה. המחבלים שיצאו לערוך פיגוע לא הבינו לאן נעלמה ההסוואה של שדה החיטים הענק עליה 'בנו' המחבלים להסתתר בין החיטים.

השדה הריק גרם לתצפיתנים לזהות את המחבלים על נקלה ולפתוח לעברם באש. חיי רבים נצלו בחסדי שמיים.

האזינו לראיון המרתק עם אהרן סאמט
https://files.93fm.co.il/uploads/2014/07/אייטם-אהרון-סאמט-28.07.14.mp3 [1]