- רדיו קול חי - -

אימהות הלוחמים לנתניהו: חיי בנינו קודמים לחיי אזרחי האויב

אימהות לחיילים ביחידות קרביות מובחרות המשתתפים בלחימה ברצועת עזה בשבועות האחרונים, פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דברי חיזוק לנתניהו וממשלתו על המלחמה כנגד החמאס.

"אין צודקת מהלחימה בגופי הטרור אשר פוגעים בביטחונם של מיליוני יהודים. אנו גאות שבנינו נוטלים חלק במשימה חשובה זו", כתבו האימהות בפתח מכתבן. "אנו סמוכות ובטוחות שבנינו ימלאו את משימתם על הצד הטוב ביותר עד שמיליוני אזרחי ישראל המותקפים ע"י המרצחים יוכלו לשבת בבטחה בארצנו".

בראש הקבוצה עומדות תמר וזהבה – שבניהן משרתים ביחידת דובדבן, תחיה אם ללוחם בפלס"ר שריון ואיזבל – אם ללוחם בפלס"ר נח"ל. אמהות של חיילים נוספים הנמצאים בלב הרצועה, הצטרפו אף הן לפעילות בדף 'אמהות הלוחמים' שהחל לתפוס תאוצה.

האמהות התאגדו במהלך ימי הלחימה לאחר התגברות הפרסומים בכלי התקשורת, לפיהם הפקודות הצבאיות שניתנו בהנחיית היועצים המשפטיים של צה"ל, דורשות מלוחמי צה"ל לסכן את חייהם באופן מוגבר, על מנת למנוע פגיעה באזרחי האויב. "אנו שומעות עדויות בכלי התקשורת ומחיילים המספרות כי יש הנחיות לנצור את האש ולהימנע מפגיעה באזרחי האויב גם במחיר סיכון חיילי צה"ל היקרים וביניהם גם בנינו", כתבו האימהות לראש הממשלה. "אנו כאימהות איננו מוכנות לקבל מצב זה בשום אופן".

האימהות שחשות כי חיילי צה"ל נאלצים להילחם כשידם האחת קשורה, נגד לוחמי החמאס העושים שימוש ציני באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי, ציינו כדוגמה את עדויות טייסי חיל האוויר שהובאו בכתבתו של ניר דבורי בערוץ 2, בה ציינו הטייסים כי נאסר עליהם לסייע מן האוויר לכוחות החי"ר ביבשה הנמצאים במצוקה בעקבות חשש כי אזרחי האויב יפגעו. "אנו קוראות לך אדוני ראש הממשלה להתעשת בהקדם ולהנחות את צה"ל לעשות את כל שביכולתו בכדי שבנינו יחזרו מן הקרב בשלום תוך מילוי המשימה בשלמותה. אנו דורשות כי מדינת ישראל וצה"ל לא יעדיפו את חיי אזרחי האויב על פני חיי בנינו", הוסיפו האימהות. "זכור – חיי בנינו, בנותינו, אחינו ואחיותינו – חשובים מחיי אזרחי האויב".