ביהמ"ש האמריקאי: "צפון קוריאה אשמה בסיוע להתקפות חיזבאללה על ישראל"

    דוד קורצווייל | צילום: thierry ehrmann ויקיפדיה No Comments on ביהמ"ש האמריקאי: "צפון קוריאה אשמה בסיוע להתקפות חיזבאללה על ישראל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול זכה ארגון שורת הדין בניצחון משפטי תקדימי מוחץ כנגד ארגון החיזבאללה, צפן קוריאה ואיראן. בתביעה שהגיש הארגון, המתמחה בתביעות נזיקין בין לאומיות כנגד ארגוני טרור ומדינות תומכות טרור ברחבי העולם, קבע שופט פדרלי בוושינגטון כי צפון קוריאה ואיראן אחריות לנזקים שנגרמו לישראל ע"י סדרת התקפות טילים מלבנון על ישראל בשנת 2006. הפסיקה ניתנה כתגובה לתביעה שהוגשה ב- 2009 ע"י שורת הדין, בשם חיים קפלן, ובשם ניצולים נספים שנפגעו מירי הרקטות.

    "שתי המדינות סיפקו תמיכה חומרית וסיוע למחבלים מהחיזבאללה, שירו רקטות לעבר ישראל", סיכם השופט המחוזי בארה"ב רויס למברת (Royce Lamberth).בית המשפט ימנה כעת מומחה מיוחד שיוקצה למשימה על מנת לקבוע את סכום הפיצוי הכספי שייקבע עקב הפסיקה ואשר יחייב כל מדינה מואשמת.

    בדבריו אמר השופט כי צפון קוריאה סיפקה סיוע קריטי לחיזבאללה בבניית רשת מנהרות ענפה ליד ישראל. בפסיקה מתמקד השופט בעיקר בסיוע מעמיק ויסודי של צפון קוריאה בבניית רשת המנהרות התת קרקעיות בגבול עם ישראל, "המודלים והפרמטרים של המנהרות דומים דימיון קרוב מאד לרשת המנהרות באזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות", אמר השופט בפסיקתו.

    בהחלטה הנפרשת על פני 18 עמודים, טוען השופט למברת "לא קיים ספק כי צפון קוריאה ואיראן סיפקו תמיכה חומרית לחיזבאללה".

    "צפון קוריאה סיפקה לחיזבאללה נשק מתקדם, ייעוץ מקצועי וסיוע בבנייה, בהסתרת כלי הנשק הללו בבונקרים תת קרקעיים, והכשרתם בשימוש בנשק והבונקרים על מנת לאפשר ירי רקטות טרור על האוכלוסייה האזרחית בישראל," למברת כתב, "איראן סייע במימון, צפון קוריאה סייע בעזר, בנשק ותחבורה לחיזבאללה.

    עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, העומדת בראש ארגון שורת הדין מציגה את פסיקת הדין באור הרלוונטי לימים אלו:

    "בימים אשר ישראל נמצאת שוב תחת מתקפת רקטות על ידי קיצונים אסלאמיים והפעם מדרום, פסק הדין של בית המשפט המחוזי האמריקאי לו זכינו מוכיח, כי טחנות הצדק בסופו של דבר פועלות ומאתרות את העבריינים והאחריות אכן מוטלת עליהם. אנו ממשיכים לפעול על מנת להבטיח שלא הטרור ולא פטרוניו הפיננסיים יוכלו לברוח מהצורך להתמודד עם שלטון החוק והתביעות האזרחיות על מעשיהם הפליליים. החלטה היסטורית זו החברה קובעת כי הן צפון קוריאה ואיראן סיפקו לחיזבאללה תמיכה חומרית, טילים, אימונים ומימון לביצוע פיגועי טרור קטלניים כנגד ישראל ב-2006. אנו משוכנעים שבית המשפט בסופו של דבר יפסוק על פיצוי בהיקף של מיליוני דולרים רבים בפיצויים עבור הקורבנות, אשר חייהם הוחרבו עקב התקפות החיזבאללה".

    "צפון קוריאה סיפקה לחיזבאללה מגוון חומרי רחב של תמיכה ומשאבים, לרבות ידע צבאי מקצועי, הכשרה מודיעינית וסיוע בבניית רשת מסיבית של מתקנים צבאיים, מנהרות, בונקרים, מחסנים תת קרקעיים ומתקני אחסון בדרום לבנון", אמר השופט.

    השופט מציג את תרשים "מסע החימוש" של החיזבאללה וטוען כי "צפון קוריאה פעלה בתיאום עם איראן וסוריה כדי לספק רכיבי טילים ורקטות לחיזבאללה. צפון קוריאה שלחה רכיבים של רקטות וטילים לאיראן אשר נאספו ונשלחו לחיזבאללה בלבנון דרך סוריה", אמר למברת. רכיבים של רקטות וטילים אלו נועדו לשימוש על ידי החיזבאללה בכדי לבצע פיגועי רקטות וטילים כנגד מטרות אזרחיות בישראל", הוסיף.



    0 תגובות