מח"ט הנחל: החמאס שילם לעזתיים שלא ייצאו מאיזור הלחימה

    קובי פינקלר No Comments on מח"ט הנחל: החמאס שילם לעזתיים שלא ייצאו מאיזור הלחימה
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמש יממות אחרי שנכנסו לפעולה הקרקעית בצפון רצועת עזה,יוצא מפקד חטיבת הנח"ל מאזור בית להיא, שם פועלת החטיבה ומספר על פעילותו "החטיבה פוגעת במחבלים רבים. הלוחמים פועלים בצורה עזה ולמשפחות יש במה להתגאות. זו חבורה של לוחמים שמצליחה למגר את החמאס ולפגוע במנהרות".

    המח"ט שולח את תנחומיו למשפחות ואומר "אמחנו חדורי מוטיבציה אך גם הצד השני נלחם. בכל העימותים ובכל הקרבות אנחנו מנצחים ויחד עם זאת פועלים למיגור המנהרות".

    מפקד החטיבה מגלה שהחמאס ניסה למנוע מאזרחים מלצאת מאזור הלחימה "אנחנו יודעים שהארגון שילם למשפחות שלא לצאת מהבתים והאזור".

    המח"ט אל"מ אורי גורדין מגלה עוד כי החמאס ניסו לחטוף חיילים אך ב"ה כדבריו, ללא הצלחה.

    ובתוך כך, קצין בכיר בגיזרת הלחימה מדבר בצורה מפורשת על מצב של מלחמה ולא רק מבצע. "החטיבות שנמצאות בתוך הרצועה נמצאות בתוך מלחמה. אין דרך אחרת להגדיר זאת. אנחנו פוגשים את מחבלי החמאס כאשר הם יוצאים מכל הכיוונים וכאשר הם פוגשים עצמה כמו שאנו מפגינים הם פשוט בורחים.

    הם בנו את כל השטח במערכי לחימה רבים: ערמות של בתים ממולכדים,חרכי ירי, שקי חול,ציוד לחימה ואמצעי לחימה רבים והכל בתוך אזורי מגורים"אומר הקצין.

    גורם צבאי מספר שבאזור בית להיא יש לפחות עוד שלוש מנהרות "שאנחנו יושבים עליהם. להשמיד מנהרה על כל הסתעפויותיה זה עניין של ימים. לקח לנו להשמיד מנהרה אחת ב60 שעות".

    ויחד עם כל זאת אין לו כל אפשרות לתת טווח זמן להשמדת כל המנהרות "בלי כניסה קרקעית ובלי פעולה בשטח לא נביא לא את המודיעין ולא את השמדתן הסופית של המנהרות.



    0 תגובות