"לעצור את העלאות המס ברשויות המקומיות"

    שלום בידרמן No Comments on "לעצור את העלאות המס ברשויות המקומיות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר על שיטות חיוב הארנונה ברשויות המקומיות הפועלות ללא תיאום, וקובעות תעריפים שרירותיים ללא כל פיקוח ובקרה. הוועדה דנה בנושא במסגרת הצעה לדיון מהיר שהגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וחברי כנסת נוספים.

    במהלך הדיון דרש מקלב משר הפנים ומשרד הפנים לקבוע כללים ברורים על שיטות חישוב וגביית הארנונה. "כל נושא הארנונה הוא פרוץ וכל רשות עושה דין לעצמה", אמר ח"כ הרב מקלב. "מלבד החלוקה בין האזורים השונים בעיר שנעשית באופן עצמאי על ידי הרשות, כל רשות מבצעת שיטת חיוב אחרת. האחת גובה ארנונה על שטחים משותפים כחדר מדרגות או חדר עגלות והשנייה לא, רשות אחת מחשבת מרפסות ואחרת לא עושה זאת, יש רשויות שמחשבות את שטח הדירה ברוטו ויש המחשבות רק את הנטו, ולא כל רשות מחייבת ארנונה על מחסנים וכדומה. אין שפה אחידה למס הארנונה".

    לדבריו חוסר האבחנה בגביית הארנונה גורמת לעיתים לשינויים מהותיים בשיטת החיוב בין אזורים שונים באותה רשות, ולעיתים נוצר מצב שבו דייר בבניין אחד ישלם על דירה של 100 מטר 30 אחוז יותר מאשר שכנו שהוא בעל דירה זהה. במהלך הדיון עלתה גם הדוגמה של העיר הוד השרון, אשר בעבר הורכבה רק מבתים חד קומתיים – אולם בשנים האחרונות הוקמו שם גם בנייני מגורים ובכל זאת שיטת הארנונה לא הותאמה לבתים משותפים.

    "כל חשבון ארנונה מורכב מכמה פרמטרים: סוג הדירה, סיווג הדירה, אזור הדירה והמחיר הנגבה עבור מ"ר. לעיתים הפרמטרים משתנים באותה רשות מבניין לבניין, ממטר למטר. מדובר על פערים של מאות ואלפי שקלים בשנה", אמר ח"כ הרב אורי מקלב וציין כי "כעת, לנוכח בקשת הרשויות לאשר העלאה דרסטית בתעריפי הארנונה, נראה שהוסר הרסן לחלוטין. הרשויות מחפשות בכל דרך להגדיל את הכנסותיהן על חשבון התושב ועורכי דין ויועצים מטעמים בוחנים כל העת כיצד אפשר לגבות עוד על הארנונה. חובה לעצור את ההשתוללות הזו ולקבוע כללים ברורים בנושא. אין כאן שקיפות וכל רשות עושה כראות עיניה".



    0 תגובות