מקלב: "התינוקות וההורים בריכוזים החרדיים 'שבויים' בידי טיפות החלב הכושלות"

    שלמה בן יוסף No Comments on מקלב: "התינוקות וההורים בריכוזים החרדיים 'שבויים' בידי טיפות החלב הכושלות"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "המצב בטיפות החלב בישראל ובייחוד בריכוזים החרדיים הוא אינו פשוט כלל ועיקר. התינוקות, לצערנו, הן 'לקוחות שבויים' של טיפות החלב ומשרד הבריאות שבגיבוי משרדי הממשלה השונים מעדיפים לסרבל את הטיפול בתינוקות במקום לייעל אותו". כך האשים ח"כ אורי מקלב, במסגרת דיון שקיימה הבוקר הוועדה לביקורת המדינה בדו"ח מבקר המדינה על הלקויות שהתגלו בטיפות החלב בישראל.

    לדברי ח"כ אורי מקלב, טיפות החלב בריכוזים החרדיים סובלים מחוסר משמעותי בכוח אדם, ממצב פיזי רעוע וחוסר תקינות של מבני ה'טיפות חלב' וחוסר מענה מתאים בשעות אחר הצהרים, אז שבות האימהות מן העבודה או הלימודים ומעדיפים להגיע דווקא באותן שעות לטיפול החלב.

    "כאשר הייתה בעבר יוזמה להפריט את טיפות החלב ולהעבירן לידי קופות החולים, התנגדתי לכך משום שהטיפול בטיפול החלב הוא אמהי, חם, אנושי ומסור. אסור להפוך את טיפות החלב לגוף שפועל אך ורק ממניעים כלכליים וזה מה שיעמוד בראש מעייניו", אמר ח"כ מקלב וציין כי "עם זאת, המצב כיום בטיפות החלב הוא בלתי נסבל, בייחוד באזורי הביקוש.

    "הריכוזים החרדיים מלאים ב"ה בתינוקות, אך לטיפות החלב אין מענה מספק לצרכים. מדובר גם בשלוחות נוספות שצריכות להיפתח וגם בקליטתן של אחיות נוספות. משרד הבריאות מציג מצב שיש להן תקציב ותקנים אך אין אחיות שימלאו אותן, אך אני קובע בצורה ברורה וחד משמעית זו דמגוגיה. יש לא מעט אחיות שמחכות להיקלט בטיפות החלב, ואם משרד הבריאות אינו מצליח בכך אני מוכן להעביר קורות חיים של אלו אשר מתאימות לאיוש תפקיד".

    מקלב אף התייחס למענה הטלפוני הניתן על ידי האחיות בקופות החולים וציין כי "המענה הטלפוני, אם בכלל יש מענה, הוא בכי רע". לדבריו, "מחסור באחיות גורם לכך שהורים לא יכולים לקבל מידע בטלפון, ואם הם מעוניינים להגיע לטיפות החלב בשעות הנוחות להם שזה בשעות אחר הצהרים, בטיפות החלב אין מענה. "אני לא מתפלא שזהו המצב, משום שההורים והתינוקות הם 'לקוחות שבויים' של טיפות החלב. הרי אין להם ברירה אחרת – ולכן תיקון הליקויים חמור שבעתיים", הוסיף.

    מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, שהשתתף אף הוא בדיון, תמך בדבריו והסביר כי לדעתו משרדי הממשלה הנוגעים בדבר 'מייבשים' ביודעין את טיפות החלב, על מנת לגרום למצב שיהיה בלתי נסבל לציבור. "הם רוצים שהציבור יזדעק ואז יוכלו לבצע את ההפרטה בטיפות החלב", אמר, "אבל הפרטה רק תרע את מצבן של טיפות החלב. חובה לתקן את הלקויים כיום ולא להמתין".



    0 תגובות