יואב דיליאון: איך הווטסאפ כמעט הרג את האמא

    צבי הדס 1 Comment on יואב דיליאון: איך הווטסאפ כמעט הרג את האמא
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח תוכניתו "עניין משפחתי" הבוקר, פתח המגיש יואב דיליאון את התוכנית בדברים קשים על השמועות המתגלגלות בווטסאפ.

    "יש לנו בסמרטפון אפליקציה בשם ווטסאפ. אל תכתבו בו ואל תגעו בו, תתרחקו ממנו כמו מאש כי השמועות שצצות בו גורמות לשמועות שהורגות. גם אם מתברר שהחייל שנכתב עליו שמת ובסוף הוא חי ברוך ה' אבל האמא שלו כמעט מתה" אמר דיליאון. שהמשיך ומבקש "תעזבו את זה, אל תשוויצו בזה, אין מה להתגאות בזה שאני ידעתי ראשון".

    ואז הוא סיפר סיפור מחריד: "אתמול אחרי הצהריים הייתי באזכרה במלאת שש שנים לפטירתו של אבי, לפתע הסלולרי צפצף וכמו כל ישראלי הצצתי בו בגניבה לראות איזו הודעה הגיעה. ואז זעקה יצאה מקרבי ופלחה את האוויר של בית הקברות. בהודעה שקיבלתי "נחשף" שם את שמות 13 החיילים שעדיין לא הותרו לפרסום ובין השמות חייל בשם חזי מהיישוב נווה צוף".

    יש לי שני אחים ואחיין בעזה, התקשרתי לבני שהיה עד לא מכבר לוחם בגולני ומכיר את העסק שם מבנים והקראתי לו את הודעה, חלק מהשמות הוא הכיר, חלק לא, על חלקן הוא אומר לי: אבא הם לא שם באיזור בכלל. סיכמנו שנשמור על שקט עד להודעה רשמית.

    אבל פתאום מתחילים להגיע אלי טלפונים כי אני איש תקשורת, ורואים שם של חלל מנווה צוף, וחברים ומכירים מתקשרים לשאול על זה, ואני רק מנסה להרגיע וממליץ להמתין לדו"צ. אבל גם ליבי לא שקט.

    בינתיים ביישוב התארגנה קבוצה שהלכה לבית "האבלים" כדי לתמוך בהם .הבית היה ריק ומחוץ לבית המתינו קבוצה גדולה של אנשים שישבו עד לבוא ההורים. כשהם שבו התחילו האחראים לטפטף הם על השמועות, וכשקלטו את העניין האמא כמעט התמוטטה. להורים יש 11 ילדים והשמועה ערה אליהם כאש בשדה קוצים, תחשבו לבד איך זה היה נראה.

    רק בלילה התברר שהבן חי לגמרי. בריא ושלם. לא יודע מי התחיל עם זה אבל אני הייתי מכניס אותו לכלא בלי סלולרי. אז אתה הגיבור שכתבת והעתקת דברים שאין לך מושג בהם, הרסת משפחה, כמעט הרגתה את האמא. אז בבקשה תתרחקו מאפליקציה, תנו לצבא לעשות את העבודה גם בקרב וגם בהודעות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שמעתי אותו היום בשידור חי ולא נותר לי אלא להסכים.
      כי הוא פשוט צ ו ד ק !!!