ארץ השמש הנצחית – קובי פינקלר ירד לאילת

    קובי פינקלר 1 Comment on ארץ השמש הנצחית – קובי פינקלר ירד לאילת
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אילת מרוחקת ממרכז הארץ כ-400 ק"מ, אבל קרובה ללב. קל להגיע אליה במכונית פרטית, באוטובוס ובמטוס וכשמגיעים קשה לעזוב אותה. היא חיה ותוססת, ערה ונושמת 24 שעות ביממה. תמיד מה לעשות באילת.

    "להימלט משאון העיר הגדולה אל השקט של אילת, זה מיתוס ששייך לעברה הרחוק של העיר, שכן בשנים האחרונות לא באים אליה רק בשביל השקט" אומר יוסי חן, המנהל החדש של תאגיד התיירות העירוני באילת "אילת מציעה שפע של פעילויות ומוקדי בילוי לכל הגילאים ולכל הסוגים".

    כשמתארחים בעיר הדרומית נהנים מכל רגע. בתי המלון מציעים מגוון שווה לכל נפש, החופים נקיים ומסודרים ויש כמובן חוף נפרד ומשובח (ללא כל עלות), שרותי הדת טובים ובכל פינה ניתן למצוא מסעדה כשרה ולמהדרין ובית כנסת.

    ראשית להיסטוריה.

    מוזיאון אילת

    שלושה אולמות ובהם תיאורים והסברים המוצגים בעזרת צילומים מצגות ומיצגים, אודות התפתחותה ההיסטורית –כלכלית-תעשייתית ותיירותית של העיר אילת, מביאים את פניה של העיר לדורותיה. באמצע היום כשחם( מאד..) בחוץ, כנסו לשעה לצפות במאות צילומים המתארים את שלבי הקמתה, בשימת דגש על השנים הראשונות. מיצג מולטימדיה, מיצג מייסדים/ותיקים ועמדת הנצחה לחללים בני אילת שנפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה. חשיבות גדולה יש לטיול בעיר הדרומית ובאתריה ההיסטוריים והגיאוגרפיים.

    מי שחפץ להרגיש טייס בארקיע יוכל לשבת על כסא הטייס, ואם נמל אילת או חברת המלח וחברת מקורות מעניינים אתכם, הכל כאן, כולל המצפה התת ימי. 10 ₪ ואתם בשיעור חינוכי מעין כמוהו. 08-6340754.

    דגל הדיו

    עיריית אילת הציבה פסל מתכת המתאר את מעמד הנפת "דגל הדיו" באום רשרש בסיום מבצע "עובדה" בסיום מלחמת העצמאות. הפסל נמצא בגן ליד קניון החוף בחוף הצפוני של אילת ליד הטיילת. בסמוך מבנה המתאר את מבנה המשטרה של אום רשרש.

    לאלו מביננו המחפשים את הטבע אנו מציעים סיור נפלא בשמורת האלמוגים.טופ 94

    גן בוטני

    אלמוגים

    איטלקיה

    אילת דגל הדיו, פרימה 006

    7 חושים

    שמורת האלמוגים

    אין כמעט אדם המכניס ראשו (עם מסכת צלילה כמובן) לתוך מימי שמורת האלמוגים שבחוף מפרץ אילת, ואינו הולך שבי אחר המראות הנפלאים הנגלים לעיניו.

    יש כאן שילוב מרהיב של אלמוגים שונים ומשונים היוצרים "גנים" צבעוניים וביניהם שפע של דגים טרופיים ססגוניים.

    שמורת האלמוגים היא בין השמורות התת מימיות המפורסמות בעולם "והיא" אומר לנו רכז הקהילה במקום "השמורה הצפונית בעולם".

    לב השמורה הוא שונית האלמוגים המשתרעת במקביל לחוף מפרץ אילת לאורך של כ 1200 מטר. שני מסלולים מוצעים כאן מתחת למים. מסלול אחד בין 150 מטרים והשני 230 מטר. כל אחד וכושרו.
    טל. 08-6376829

    אייס מול

    בית כנסת

    אילת מרינה

    בדרך, כדאי להשלים את חווית הצלילה במצפה התת ימי . עולם שלם של דגים, אלמוגים , צבי ים ואפילו כרישים מסוגים שונים. גם כאן. אל תחמיצו את שעות ההאכלה. הן מעניינות ביותר. 6364200

    לא הרחק משם ריף הדולפינים. ראשית כמה עובדות בסיסיות: לדולפין 100 שיניים, הוא מסוגל לנשום אחת ל-30 דקות, הוא ידידותי לסביבה והוא מסוגל לחיות בעומק של עד 300 מטרים.

    בריף (שונית) האלמוגים באילת, חייה לה קבוצה של 13 דולפינים שכולם מטופלים על ידי צוות המקום. הליכה על מסלול המזח החדש שהוקם במקום כדי לראות מקרוב את האכלת הדולפינים ואת ביצועיהם המיוחדים, היא חוויה לכל מי שמדרים. זמני האכלה במקום: כל שעתיים החל מ 10 בבוקר ועד 4 אחר הצהרים.

    מה עוד?

    אל נופי ארץ הבראשית של הרי אילת, קשה בימות החום הכבד להגיע. אבל אנשי תאגיד התיירות פיתחו מסלולי אופניים ייחודיים לסביבה, כך שאם תצאו בשעת בוקר מוקדמת, או לקראת שקיעה תוכלו להקיף ולהגיע אל חלקים לא מבוטלים משטח המפרץ, בדיווש על אופניים.

    אחת הפינות המיוחדות פינה חבויה ספונה בין הרים, מצוקים אדירים וואדיות, מצויה כשלוש דקות נסיעה ממרכז אילת- גן בוטני אילת.

    גן בוטני אילת

    על שרשרת גבעות, שהיו פעם מוצב צבאי, עם יופי מדברי פראי, שוכן הגן הבוטני אילת. במקום תוכלו ליהנות מגן בראשית הבנוי על גבי טרסות אבן עתיקות, מגוון מסלולי הליכה משולטים, אגמי מים, נחל משוחזר, מפלים, מבני עץ, מבני אבן ועוד.

    בגן 3 מצפורים הצופים להרי אדום ולים סוף והוא כולל למעלה מ-1000 מינים של עצי נוי ופרי, עצי באובב, צמחי תועלת ותבלין, שיחים ופרחים מכל קצוות תבל…

    זו חגיגה אמיתית: טיולים בין שבילים מלאים בפריחה המדברית לקול פכפוך המים והנחל. בגן "יער גשם" ראשון מסוגו בעולם בתנאי מדבר שערפילי מי גשם עוטפים את המבקר.

    נשמע גן עדן ? זה ממש כך! במקום חנייה לרכב, עמדת קפה ושירותים מסודרים. 08-6318788.

    מלון

    ומגן בוטני אחד למשנהו. בפארק "צפרות ללא גבולות".

    כמה דקות של נסיעה מאילת, בכניסה למסוף רבין, ממוקם לו בין עצים ואגם מים גדול פארק הצפרות ללא גבולות. "צפרים וצפרות, הם מענפי הטבע היחידים שלהם אין גבולות" אומר לנו צדוק מנהל המקום "מעופן של הצפרים ממרחבי אירופה הקרה למרבדי החום באפריקה, תוך שהן חוצות גבולות ומדינות הן העדות הטובה ביותר לכך" הוא מוסיף.
    בתוכנית, לפתח אתרים לצפייה על ציפורים בעונת הנדידה וגם ציפורים יציבות בקינון. הכניסה ללא תשלום ואם תרצו מדריך לסיור מקיף ולהטבעת צפרים תוכלו ( וכדאי עד מאוד לעשות זאת ( לתאם מול ליאת 050-7671290.

    ועכשיו לאחל טיפוח הנפש גם פעילות גופנית. אל דאגה. לא בחום. הכל בתוך מיזוג אויר ואפילו סביב לקרח.
    באזור התעשייה שחורת, חמש דקות נסיעה מצפון למרכז העיר הוקם לאחרונה מתחם מדהים. טופ 94 הוא פארק האתגרים היחיד מסוגו בארץ, המקבץ תחתיו מספר ענק של פעילויות לכל המשפחה. במתחם אזור קירות וצוק טיפוס אתגריים המדמים את הרי אילת ומתנשאים עד לגובה של 19 מטרים. במקום, מדרגות ייחודיים, פארק חבלים, מתקן מקפצה חווייתי, חץ וקשת ואם לא די בכל אלו במתחם גם פיינטבול מהנה ומסלול קרטינג באורך 430 מטרים. ויש גם פיסת היסטוריה בדמות מוזיאון הנשק ההיסטורי והמאובזר, המהווה חלק משירות לקהילה ולכן הכניסה אליו היא ללא תשלום. ומעל הכל הצוות. אדיבות שאין כמותה.

    וממיזוג האויר והאתגר בגבהים, לקרח ולאתגר הקרקעי, באייס מול החדש.

    שילוב בין מרכז קניות לבין החלקה על הקרח, כשסביבו שתי קומות של טבעות חנויות. הכל נראה מכל זוית ומכל פינה תוכלו לראות את הילדים או את עצמכם מחליקים.

    בנוסף בקומה התחתונה, מיני-פארק שעשועים הבנוי ככיפת זכוכית, ובתוכו שלג ופעילויות חורפיות לילדים באווירת הקוטב הצפוני, כיפת סרטים 7 מימדיים ( מרשים ומפחיד) ולא פחות חשוב, מתוך 20 מסעדות במקום 18 כשרות וכשרות למהדרין ( אילת שינתה פניה אמרנו?) כשאחת מיוחדת היא איטליקה.

    12 סוגי פסטות ורביולי טריים ומבחר רטבים לבחירה.כשאת הפיצה של איטליקה מכינים מקמח מיוחד המגיע מאיטליה הנותן בסופו של דבר, בצק איכותי ומשובח. הכל עם מגוון תוספות ייחודיות המקנות חוויה קולינארית משובחת. בנוסף מבחר סלטים מרעננים וקינוחים מענגים.08-3001202

    דה מקס
    לשבת בכיסא ולהרגיש שאתם בתוך הטבע. סרטים תלת ממדיים באולם הגדול ביותר בישראל. בזמן האחרון הכניסו לשם סרטים חדשים ולימודיים בצורה מושלמת כמו הגרנד קניון והאוקיינוס הפראי. חוויה של סרט ולימוד. ארבעים וחמש דקות מאלפות ומרתקות. יניב, מנכ"ל המקום מתכוון להביא למתחם בזמן הקרוב מקרנה חדישה אשר תספק שפע של סרטים נוספים. גולת הכותרת היא באופן השימוש. אתם משלמים פעם אחת ויכולים להיכנס במשך שלושה ימים רצופים לאיזה סרט שתרצו. פתוח בימי חול ומוצאי שבת בלבד וכל המזון בו כשר למהדרין.

    והיכן לנים?
    מכל עשרות בתי המלון והחדרים בחרנו ב"קראון פלאזה" אילת.
    ראשית, בגלל היחס האנושי החם. שנית בגלל היחס לדת ( בית כנסת מסודר בתוך המלון עם זמני תפילה ומשגיח שעוקב אחרי הכל, שף מדהים אלכס קובליוב שעושה הכל כדי להביא את המיטב, 266 חדרים נעימים, ותפריט לובי גן עדן במשך היום.

    חלום של מוצר. המלון כולו תוכנן כגן עדן מודרני וכך מרגישים בו. אין פלא שמשרד התיירות בחר בו כמלון המועדף. ועוד משהו בניה אישית. שכחנו במלון פריט מסויים. התקשרנו לקב"ט, כאורחים רגילים, הזדהנו וסיפרנו להם על כך. בתוך 48 שעות היתה חבילה עם המוצר כולל שליח על חשבונם בביתנו. מי שרגיל לזה בישראל שיקום. 08-6367777

    מקום תפילה.
    למי שמתאכסן במלונות, ישנו מנין קבוע ומסודר במלון הילטון מלכת שבא בקומה ה-2. בשעה 7 שחרית, מנחה גם ב- 13:15 וגם עשרים דקות לפני שקיעה וערבית בזמן.

    במרכז העיר- בית כנסת יהלום, בית הכנסת של חב"ד וישמח משה . 3 סוגים לכל העדות . ערבית מאוחרת בבית הכנסת נתיבות עולם בשעה 22 ברחוב ירושלים השלמה.

    נהנינו, תיירנו , טיילנו תמיד צריך לחזור הביתה.



    1 תגובות

    מיין תגובות