מיצג הבמבוק הענק נבנה בגן מוזיאון ישראל

    קובי פינקלר No Comments on מיצג הבמבוק הענק נבנה בגן מוזיאון ישראל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    7000 מוטות במבוק, 80 ק"מ של מיתרי טיפוס, 16 מטר גובה, 7 שבועות הקמה בהשתתפות 25 מטפסי הרים מארה"ב, איטליה וישראל – כל אלה מרכיבים את Big Bambu – מיצב חוץ-אמנותי, אדיר ממדים ומסועף שנבנה בימים אלו בגן מוזיאון ישראל.

    עם השלמת המיצב, המשלב פיסול ואדריכלות, יוכלו המבקרים לשוטט בעשרות מטרים של שבילי הליכה במפלסי גובה שונים – להקיף, לטפס, לגעת ולחוות את עבודת האמנות המיוחדת במינה.

    המיצב יוצג מוזיאון ישראל בירושלים החל מחודש יוני הקרוב – למשך חמישה חודשים ויוצריו הם האמנים והאחים התאומים האמריקאים דאג ומייק סטארן.

    ביג במבו 2. באדיבות האחים סטארן
    האחים סטארן פעילים בעולם האמנות, כצוות, החל משנות ה-80. לפני מספר שנים החלו האחים בפרויקט האמנותי Big Bambu – מיצבי חוץ עצומים עשויים אלפי ענפי במבוק. המיצבים נוצרים ללא תוכנית מסודרת, בדינמיקה שמתפתחת תוך כדי עבודה לכדי יצירה מרשימה ומסועפת; יצירה המציגה את המתח בין הכאוס לסדר בטבע.

    עד כה הציגו האחים את ה- Big Bambu על גג מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, בביאנאלה לאמנות בוונציה, במוזיאון לאמנות מודרנית ברומא ובמוזיאון נאושימה ביפן; בכל מדינה מקבל המיצב צורה ואופי ההולמים את המקום שבו הוא נוצר.

    האחים סטארן רואים את המבנה כאורגניזם חי עם DNA משלו. אמנם מדובר במבנה אדיר מימדים, אך הוא מורכב גם מחללים אינטימיים רבים. חוויית הטיפוס עצמה הכרחית להבנת מהות הפרויקט, גם כי היא משנה את התפישה האסתטית שלו, וגם כי היא מבהירה כמה מנקודות הציון החשובות שלו.

    ביג במבו 3. באדיבות האחים סטארן
    כשנמצאים בתוך סבך הבמבוק אין דרך לראות את המבנה במלואו ולייצר פרספקטיבה כוללת. המבקרים במוזיאון יוכלו לחוות את ה-Big Bambu הן מבחוץ והן מבפנים, הן על פני הקרקע והן בגובה. כל אחד יוכל לבחור לעצמו את הדרך שבה הוא רוצה לחוות את "יצור הבמבוק" הענק שיוקם בגן הפסלים של המוזיאון.

    תהליך ההקמה של יצירת האמנות החל בסוף חודש אפריל ויימשך כ-7 שבועות. במהלך תקופת ההקמה יוכלו המבקרים במוזיאון לחזות בהתפתחות עבודת האמנות ובצורת העבודה הייחודית של האחים סטארן עם צוות מטפסי ההרים הבינלאומי המסייע להם. הצוות עובד לצלילי מוסיקה שנבחרה על ידו, עם מערך שלם של סימנים מוסכמים המאפשרים למספר הרב של השותפים לתהליך ההקמה לתקשר זה עם זה..

    תהליך ההקמה הוא תהליך אורגני המאפשר לצוות ליטול חלק בתהליך היצירה, לעשות דברים בלתי מתוכננים ולחרוג מנורמות הפעולה. המבנה מתפתח תוך כדי התהליך, משתנה מיום ליום, ואט אט מגבש את דמותו וצורתו. עבודות ההקמה יועברו גם בשידור חי באתר האינטרנט של המוזיאון, כך שציבור הגולשים יוכל לעקוב מדי יום בתהליך ההתפתחות של יצירת האמנות ובאופן שבו היא לובשת את צורתה הסופית.
    חודש לאחר הפתיחה, ב-10 ביולי "יצור הבמבוק" הדינמי יתעורר לחיי לילה מסעירים ומרתקים, עם תאורה ועבודות נוספות שישולבו בו ויתכתבו עם הרעיון שמאחוריו.

    לדברי ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל, " Big Bambuהוא דרכם של האחים סטארן להוכיח ולהראות כיצד הכאוס של היקום הופך לסדר. כחלק מתפיסת עולמם, האחים דאג ומייק סטארן רואים עצמם מחויבים להשתמש בבמבוק כחומר טבעי בעל כוח עצום. מעבר לכך, מדובר בפרויקט בעל משמעות חברתית, המקבץ צוות עובדים מרחבי העולם לצד עובדים מהקהילה בה מוקם המיצב ".



    0 תגובות