רכבת ישראל: אפליית תלמידי הישיבות בשדרות תתוקן

    דוד קורצווייל 1 Comment on רכבת ישראל: אפליית תלמידי הישיבות בשדרות תתוקן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות מאבקם של חברי הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) ומשה גפני (יהדות התורה) לתיקון אפליית תלמידי הישיבות בנסיעה ברכבת לשדרות, הודיעו היום מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ"ל הרכבת בועז צפריר, כי ידאגו לתיקון האפליה עד סוף השבוע.

    בכפוף להבטחה זו אישרה היום ועדת הכספים העברת תוספת תקציבית של 11.7 מיליארד ש"ח לרכבת ישראל עד שנת 2020, לצורך מימון הסכם ההפעלה החדש. במהלך הדיון בוועדה הודו נציגי משרד התחבורה כי מדובר בתקציב נמוך וכי אין מניעה למצוא פתרון במסגרתו יוכלו גם תלמידי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות ליהנות גם הם מנסיעה חינם בקו שדרות תל אביב של הרכבת עד סוף חודש יולי.

    כזכור, חברי הכנסת כלפה וגפני, עיכבו את אישור הסכם התמיכה ברכבת ישראל עקב אפליית תלמידי הישיבות. מאז נחנך קו הרכבת משדרות לתל אביב מסבסדת הרכבת את הנסיעות לתושבי האזור ולתלמידי מכללת ספיר ומאפשרת להם לנסוע חינם, עם זאת תלמידי ישיבות ההסדר בשדרות ונתיבות וכן תלמידי הישיבות החרדיות אינם זוכים להטבה זו.

    ח"כ זבולון כלפה אמר היום: "פיתוחו של הנגב הוא חוליה משמעותית בפיתוחה של המדינה כולה. אין שום סיבה שתעשה אפליה בין מוסדות התורה שבנגב לבין שאר המוסדות, אם יש לרכבת כוונה לעודד נסיעה ברכבת במקום רכבים פרטיים או אוטבוסים היא צריכה לעודד את כולם".

    ח"כ גפני הוסיף כי האפליה אינה מתקבלת על הדעת וכי יש לפתור את הנושא במהירות האפשרית. "לא יתכן שסטודנט מהנגב יקבל את ההטבה וחברו שלומד במוסד תורני לא יקבל זאת. יש לעצור את האפליה הזו מיידית ולאפשר לכולם את ההטבה בשוויוניות".



    1 תגובות

    מיין תגובות