בקרוב: ביטול מלא של הוויזות מבלארוס וממולדובה

    יוסי צלניקר 2 Comment on בקרוב: ביטול מלא של הוויזות מבלארוס וממולדובה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכתב השר לנדאו לשר הפנים - ויזות בלארוס מולדובהשר התיירות, דר. עוזי לנדאו, ושרת הקליטה, סופה לנדבר, יגישו ביום א׳ הקרוב הצעת החלטת לממשלה המסמיכה את שר החוץ להתחיל במו"מ לביטול מלא של הוויזות.

    במכתב ששיגר שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו לשר הפנים גדעון סער בחודש פברואר האחרון, הדגיש השר לנדאו כי משרד התיירות תומך בביטול אשרות הכניסה ממדינות חבר העמים לשעבר, בלארוס ומולדובה.

    לדברי לנדאו, "עמדת משרד התיירות בנוגע לביטול הדרישה לאשרות כניסה, ממדינות מזוהות מסוימות, נובעת מזיהוי האשרות כחסם העיקרי לגידול הפוטנציאל התיירותי מהן".

    ממוצע התיירים הנכנסים ממדינת בלארוס עומד כיום על כ-21,500 בשנה וממולדובה, הממוצע הוא כ – 3,757 תיירים. עפ"י בדיקות המשרד, אשר הסתמכו, בין היתר, על תוצאות הביטול הדדי של הדרישה לאשרות כניסה מרוסיה מאוקראינה, ביטול הצורך באשרת כניסה מבלארוס וממולדובה צפוי להגדיל במידה משמעותית את מספר התיירים הנכנסים לישראל ממדינות אלה.

    השר לנדאו ציין עוד, כי הגידול בתיירות הנכנסת מביא עמו גידול ישיר בהכנסות למדינה. בשנת 2011, שנה לאחר ביטול אשרות הכניסה, הגיעו לישראל 109,000 תיירים מאוקראינה – עלייה של 96% ממספרם בשנת 2010, בה הגיעו רק 55,000 תיירים. נוסף אליהם, ביקרו בישראל 30,500 מבקרים חד-יומיים.

    בהתחשב בעובדה שההוצאה הממוצעת לתייר האוקראיני בארץ עמדה על 1,070 $ בשנת 2011 ו- 1,045$ בשנת 2010, וההוצאה הממוצעת למבקר יום מאוקראינה בארץ עמדה על כ-180$ בכל אחת מהשנים, ובהתחשב בשער החליפין של הדולר ומקדמי התאמת מחירים, הרי שמדובר בתוספת הכנסות ישירות לענף התיירות כתוצאה מגידול של התיירות מאוקראינה בשנת 2011 בסך של כ- 450 מיליון ₪.

    עוד הדגיש השר לנדאו, כי "מלמידת הניסיון מביטול האשרות ממדינות רוסיה ואוקראינה, נראה כי ביטול הדרישה ההדדית לאשרות כניסה, הצדיק את עצמו מבחינה מדינית וכלכלית, והיה הישג משמעותי עבור מדינת ישראל. זאת מכיוון שלא רק גרם לעלייה במספר התיירים והכנסות מתיירות, אלא גם עודד פתח לשיתופי פעולה נוספים בתחומים מסחריים ומדיניים והיווה נקודת ציון נוספת לקידום היחסים בין המדינות". לאור זאת, הביע השר את עמדתו התומכת בביטול אשרות הכניסה ממדינות אלה וביקש משר הפנים לפעול לקידום הנושא.

    בהתאם להצעת ההחלטה, השרים מבקשים להורות ולהסמיך את משרד החוץ לנהל מו"מ עם המדינות בלארוס ומולדובה לצורך הסרת הדרישה לאשרות כניסה הדדיות בין המדינות האמורות לבין ישראל.

    שרת הקליטה הינה יושבת ראש הוועדה הכלכלית המעורבת עם בלארוס.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מתי סופית תבוטל הויזה לתיירים מבלרוס וממולדובה לישראל??

    2. 1

      למה לא מזרזים את העניין ???

      עדיין צריך ויזה לבלרוס ,בשלושה החודשים הקרובים-למה לא מזרזים את העניין ???