גדולי הרבנים גדשו את 'הדסה' לרגל הכנסת ספר תורה • גלריית ענק

    בנצי לייזרוביץ | צילום: בנצי לייזרוביץ No Comments on גדולי הרבנים גדשו את 'הדסה' לרגל הכנסת ספר תורה • גלריית ענק
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר 4 שנים שספר התורה בביה"ח הדסה הר הצופים היה מושאל, הוכנס בצהריים ספר תורה חדש ומהודר קבוע לביהכ"נ הנמצא בביה"ח. במעמד רבנים- הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, המקובל הרב בניהו שמואלי, הרה"ר הרב דוד לאו ,הרב יוסף אפרתי, רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרה"ר הרב יעקב שפירא, חה"כ הרב יעקב ליצמן, הרב שמואל זעפרני השר אורי אריאל רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, מנהלת ביה"ח הד"ר אסנת לב ציון קורח , ראשי הדסה ,נציגי נשות הדסה רופאים אחיות וצוות ביה"ח . ס"ת הוכנס ע"י אם ובני משפחת פאליק מפנמה-מיאמי לע"נ בעלה ואביהם ר' חיים פאליק ז"ל. בשעות הצהריים המוקדמות הגיעו רבנים ואישי ציבור לאולם ברמן בשטח ביה"ח הדסה הר הצופים שם כובדו כולם בכתיבת האותיות האחרונות של ס"ת.

    ראשון המברכים היה הראשל"צ הרב שלמה עמאר: "ברשות רב ביה"ח הרב קליין שארגן עם מנהלת ביה"ח את המצוה הזו, משפחת פאליק ובראשם האמא שזכו היום לכתוב ס"ת קדוש לע"נ אביהם שזכיתי להכירו אישית וראיתי את היופי והאצילות שלו בכל מיני ארועים שהיינו יחד , וראיתי מה שהם עושים ותורמים כדי להרחיב את גבולות הקדושה שהתורה וס"ת יגיעו לכל מקום, בתי כנסיות גם לאלו הנמצאים במקומות רחוקים. נפגשנו עם הבנים בכותל וראיתי את אהבהת התורה שיוקדת בליבם ואת כל זה הם לקחו מאביהם ע"ה ומאימם שתחי'. היום יש לנו זכות להשתתף במצוה הגדולה הזו ובשמחת התורה וביום הקדוש הזה שהוא אסרו חג ויו"ט שני אצל אחינו שבגולה וביום הזה עושים שמחת התורה להכניס ס"ת כשר ומהודר ומצאו את המקום המיוחד הזה כאן בביה"ח שחולים יוכלו לשמוע קריאת התורה למהדרין.

    שאלו אותי כאן- למה לא מברכים על כתיבת ס"ת ? הרי זו מצוה כ"כ גדולה וחשובה ומדוע אין מברכים עליה כמו תפילין, נטילת ידיים ועוד. ואפשר לומר שס"ת זה לא מצוה שנעשית ברגע אחד זהו מהלך של מס' חודשים שכותבים חלק ועוד חלק ומצטרף עד שמשלימים את ס"ת. אין עדיין קדושת ס"ת .בסוף-אמנם כתוב בגמרא שמי שמסיים כאילו כתב את כל ס"ת אבל זה לא פשוט כי ידוע ומפורסם שכאילו- אינו דומה וזה לא ממש אלא כאילו בלבד עד כדי כך שיוכלו לברך. אין חובה שאדם יכתוב בעצמו עפ"י רוב נותנים לסופר מומחה הוא כותב והם מקיימים את המצוה בזה שרוכשים את ס"ת אז כיון שזה לא תלוי בכתיבה אז לא צריך לברך עליה. אין ספק שמשפ' פאליק שמלומדים במצוות חשובות ומיוחדות עשו היום דבר גדול שכתבו ס"ת לע"נ אביהם. ועוד יותר שידעו וכל זה בסייעתא דשמיא היכן לשים את ס"ת. זה מוסיף הוד והדר לס"ת ולנשמת אביהם ר' חיים פאליק. "

    הרה"ר הרב דוד לאו בירך את הנוכחים: "אנו נמצאים היום שבוע לאחר ליל הסדר כשאמש ספרנו שבעה ימים לקראת מועד של קבלת התורה ושל מעמד הר סיני. הרב קליין מזמין אותנו להתחלה של מתן תורה להתחלה של ארוע, אמנם הארוע נדחה אבל כ"כ מתאים המועד הזה כי אומר ה' למשה בהוציאך את העם הזה ממצרים- לא עוזבים סתם מקום אלא לעזיבה יש סיבה , תעבדון את האלוקים על ההר הזה מקבל משמעות לסיבה ליציאה ממצרים. ציינו אתמול את קריעת ים סוף אבל כעת מציינים את הסיבה למה יצאנו-כדי לקבל את התורה ולומר לקב"ה תורתך אהובה עלינו. הראשל"צ שאל למה לא מברכים על כתיבת ס"ת, לדעתי לכתוב ס"ת ולהשאיר אותו סגור בארון ולא להשתמש בו אלא פעם בשנה לא זו מטרת המצוה מטרת המצוה לקרוא בו כל יום ולברך לעסוק בדברי תורה בכל מועד לקרוא בו ולברך אשר בחר בנו מכל העמים. אנו לא מברכים רק על הכתיבה כי היא רק הדרך לקיום המצוה כשאנחנו מברכים יום יום על הלימוד זה מכסה גם על הכתיבה כי הכתיבה מטרתה היא לימוד ועיסוק וחיים לאורה של תורה. יכולים אנו לומר היום לר' חיים פאליק ע"ה שהנה ס"ת הוא זה שיקיימו צאצאיך את מה שכתוב כאן כי זה מה שהם רואים לנכון להנציח את דרכך ולכבד אותך ס"ת במקום שכל חדר וחדר בו הוא ביכ"נ, כל מיטה ומיטה של חולה הוא מקום תפילה .שס"ת שהוכנס כאן היום יהא למזור ורפואה למשפחה ולכל באי הבית הזה.

    מנהלת ביה"ח הדסה הר הצופים ד"ר אסנת לב ציון קורח אמרה :"זהו יום חג מיוחד להדסה , לרופאים לאחיות לצוות ולחולים המאושפזים כאן שמהיום יהיה לנו ס"ת מהודר. מאז כניסתי לתפקיד לפני 4 שנים באו אליי ואמרו לי שכל ס"ת הנמצאים בביהכ"נ לא ראויים לשימוש. הרב אברהם רייכמן השאיל לנו ס"ת במשך השנים הללו ומאז יחד עם פעילותו של הרב קליים וסיועו הגדול של הרב שמואל רבינוביץ אנו מכניסים היום ס"ת כשר ומהודר וקבוע. הרב קליין פועל רבות בתחומי ההלכה בביה"ח ואפשר לומר כאן שבזכותו בקרוב נכניס לבתי החולים הדסה מיכשור אוטומטי שיתריע בפני כהנים על הימצאות נפטר בשטח ביה"ח בזמן אמת. הדסה יהיה הבי"ח הראשון בעולם עם מכשיר התרעה כזה בזמן אמת. והכל אודות פעילותו של רב ביה"ח שמחולל מהפך גם בתחומים שונים".

    הגאון הרב יוסף אפרתי: "הראשל"צ הביא שאלה למה לא מברכים על כתיבת ס"ת. ראיתי פעם בשם מרן הרב קוק זצ"ל כי מצוה הקשורה לכל תריג מצוות לא שייך לצמצמה לא במצוה א' ולא בברכה א'. כשאדם כותב ס"ת הוא מראה שאינו קץ בחינוך שנתנו לו אבותיו. משפ' פאליק שליבה ער לחינוך שקיבלו מאביהם כותבים היום ס"ת ומראים שזו שירה חדשה וממשיכים בדרך שחונכו מאביהם. ראו נא כי מצוה גוררת מצוה מי שקרא בעבר את כל המחקרים שהיו בעבר בהדסה שמח לשמוע שהנה הדסה וארוכת בת עמי מוצא פתרון לכתחילה איך להתריע בפני הכהנים את מצבם. אשרייך הדסה שאלו הדברים שאתם עושים לרווחת המטופלים ואשריך הרב קליין שאתה זוכה להיות עזר ואחיסמך לדברים אלו.

    לאחר דברים אלו יצאו כולם בשירה וריקודים עם צוות ביה"ח וחולים שהגיעו בעצמם לשמוח בשמחת התורה, לעבר ביהכ"נ של הדסה הממוקם כחצי קומה מכניסת המיון כשכליזמרים מלווים כל העת את החוגגים בראשותו של האורגניסט אסף קליין וקלירנט מיוחד. לאחר שירה וריקודים הוכנס ס"ת להיכל ארון הקודש כשדמעות של שמחה בעיניהם של החוגגים.

    רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אמר: " לא הייתי מתפלל כאן אך זכיתי להתפלל במקום הזה בזמנים של שמחות. 2 מבנותיי נולדו כאן בשבת ואחת אף נתתי לה שם כאן בביהכ"נ. כששמעתי שס"ת כאן מושאל לא האמנתי איך יתכן שביכ"נ שרווי בדמעות של יהודים חלקם בשמחות וחלקם לאלו שרוצים לזכות לבשורות טובות -ואין בו ס"ת ראוי וכשר. הגמרא אומרת הכל תלוי במזל ואפילו ס"ת שבהיכל .יש ס"ת מהודרים אך קוראים בהם פעם בשנה ויש ס"ת שקוראין בו תמיד. הס"ת שנתרם ע"י משפ' פאליק זהו ס"ת עם הרבה מזל ולא בכדי זו משפחה שהמזל קיים בה- איזה אוירה איזו אחדות ואצילות ומגיע להם שס"ת שתורמים יהיה ס"ת שקוראים בו תמיד. הרגע הזה הוא שמחתו של הקב"ה שרואה איך אתם שמחים בהכנסת ס"ת והוא שש ושמח בשמחת התורה. זהו רגע שנפתחים שערי אורה , השפעה , נתפלל כולנו על כל אחד ואחד על החולים , חיילי צה"ל שיילכו בשלום ויחזרו בשלום. היכרתי כעשור את ר' חיים פאליק ז"ל אין לי ספק שהוא אחת הדמויות שחקוקות וילוו אותי כל חיי איש מדהים אציל נפש עניו חכמה וענוה אצילות ופשטות היה בו גם את זה וגם את זה. ושיהא למליץ יושר על כולם".

    בן משפחת פאליק ביקש להודות לכולם ולרב רבינוביץ וסיפר כי אנחנו באים מהגולה ובגולה מה שאתם רואים כאן זה בלתי אפשרי שם. א"א לעשות שם בביה"ח מה שאנו עושים כאן. הייתי כאן בביה"ח עם הבן שלי ולא האמנתי שכשהגיע שבת כל הבית חולים נהפך ברגע אחד לשבת. אני מודה לרב רבינוביץ שנתן לנו את הזכות להכניס את ס"ת לבי"ח שלנו .

    חשוב לציין מסביר אברהם רייכמן לקול חי: " 4 שנים לא היה כאן ס"ת קבוע של המקום. כל ס"ת היו פסולים באתי למנהלת ביה"ח ואמרתי לי שאני דואג לס"ת שיהיה מושאל לכאן וכך בכל השנים האלו ס"ת היה מושאל. במקביל רב ביה"ח הרב קליין פנה לרב שמואל רבינוביץ בבקשה שיסייע להביא ס"ת משומש לביה"ח. לאחר תקופה הם נפגשו בכותל בארוע הנחת תפילין של בן מרופאי הדסה והרב רבינוביץ אמר לרב קליין הצלחתי לסדר ס"ת לביה"ח אך לא כמו שביקשת אלא חדש חדש. וכל זה תרומת משפחת פאליק המורחבת ואם המשפחה לע"נ בעלה ואביהם ר' חיים פאליק ע"ה.

     

    ליצמן משה קליין אפרתי ספר תורה ליצמן רבינוביץ ספר תורה ספר תורה 20140422_131247 אפרתי ספר תורה עמאר שמואל זעפרני ספר תורה שמואל רבינוביץ בניהו שמואלי ליצמן בניהו שמואלי 20140422_133303 עמאר ספר תורה עמאר ספר תורה רבינוביץ ספר תורה עמאר אורי אריאל רבינוביץ לאו עמאר משה קליין גלילה ספר תורה סולי אליאב ספר תורה 20140422_134005 20140422_134030 יעקב שפירא ספר תורה דוד לאו ספר תורה דוד לאו ספר תורה 20140422_134201 רבינוביץ קליין עמאר לאו אריאל יעקב שפירא שמואל רבינוביץ



    0 תגובות