המונים חגגו אמש את חג האמונה • גלרית ענק

    בנצי לייזרוביץ | צילום: בנצי לייזרוביץ, אלי קובין No Comments on המונים חגגו אמש את חג האמונה • גלרית ענק
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוצאי חג הפסח וברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים הכל נראה אחרת. אם בבתים אחרים עובדים כולם להחזיר את כלי הפסח למקומם והורדת כלי החמץ חזרה, הרי שכאן בקומה החמישית בביתו של יו"ר שס אריה דרעי מתגייסים כולם לערוך את השולחנות לחג המימונה של יוצאי צפון אפריקה שיתחיל כשעה וחצי לאחר צאת החג.

    לקראת השעה 21:00 מתחילים להגיע זה אחר זה לביתו של דרעי חכי"ם משס, רבנים, חברי מועצת העיר מטעם שס, עיתונאים, רופאים וידידיו של יו"ר שס. את פני האורחים קיבל אריה דרעי בלבוש המיוחד למימונה ובברכת 'תרבחו ותסעדו' .

    ההתרגשות היתה כשאל הקומה החמישית ברחוב הקבלן הגיע נשיא מועצת החכמים מרן הרב שלום כהן שליט"א שרק בחוה"מ הוכתר בטקס מיוחד לנשיא מועצת החכמים. הרב שלום כהן עשה מאמץ אדיר על אף גילו והקושי אך לביתו של יו"ר שס הגיע כדי לברכו בחג המימונה. מיד לאחר מכן הגיעו המקובל הרב בניהו שמואלי, המקובל הרב דוד בצרי, הראשל"צ הרב יצחק יוסף ואחיו הרב דוד יוסף, רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ . הנוכחים טעמו מהמופלטות המיוחדות שעמלה הגב' יפה דרעי עם משפחתה להכין לארוע זה. למקום הגיע האזרח מס' 1 נשיא המדינה שמעון פרס וראש עיריית י-ם ניר ברקת.

    נשיא מועצת החכמים מרן הרב שלום כהן אמר בנאומו: "ברשות החכמים היושבים כאן, ברשות הנשיא וכאן הוא פנה לנשיא ואמר לו כי מבקש רשות. (הנשיא ענה לו) כתר התורה לא זקוק לרשות. כבוד הנשיא אתה יודע כמה שנים אני מכיר אותך ? והנשיא השיב לו הרבה מאד שנים. (מרן הרב כהן לנשיא): אתה זוכר שהיה לך הרבה מאד שיער (מגודל). הנשיא היה בימיו של בן גוריון ואחר כך בימיו של יצחק רבין. בן גוריון לא היה דתי אבל היה לו כבוד לדתיים. כשהרב אברמסקי והרב מלצר באו לדבר איתו על פטור גיוס בנות, הם דיברו ודיברו ולאחר מכן אמר להם בן גוריון: אני לא מבין כלל מה דיברתם אבל אני רואה כמה זה חשוב לכם ומיד ביטל ופטר בנות מגיוס. הוא היה יהודי גדול ומאמין, יצחק רבין לא היה דתי אבל היה שומע ומקבל את הדברים בדרך ארץ, טדי קולק כשהבאנו אותו לביה"ס לאחר שקמה תנועת שס, אמר לי : הרב כהן כל מה שאתה אומר לי אני עושה. הם היו אנשים טובים. ואתה הנשיא הדור הממשיך את אותו דור. וכאן פנה דרעי לרב שלום כהן , הנשיא שלנו התחיל את כל הנושא של תורתו אומנותו כשהיה מנכל משרד הביטחון. הרב שלום כהן מביט בנשיא פרס ואומר לו : חבל שהיום אין לנו אנשים כאלו, למה אתה עוזב את הנשיאות? אני מברך אותך שהקב"ה יתן לך אריכות ימים ושתמצא חן בעיני אלוקים ואדם".

    נשיא המדינה שמעון פרס בירך את הנוכחים והרבנים ואמר כי לחג הפסח יש כמה חלקים, חלק אחד שלא נגמר וזה היציאת מצרים. בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים , אנו עדיין זקוקים לצאת ממצרים כי יש עדיין שעבוד,איומים, ועל כן אנחנו אמנם בני חורין אך יציאת מצרים נמשכת. החלק הנוסף הוא שגדול היהודים והמנהיג משה רבינו לא הגיע לארץ היעודה והשאיר אותנו להגיע לארץ הזו.ישנם הרבה ילדים רעבים שאסור לשכוח אותם. יהדות איננה רק דת. העם היהודי הוא עם של אמונה ויש את תורת משה שאסור להפחית ממנה. החג הזה היה חג מלא שמחה וסיים בברכה לאזרחי ישראל.

    ראש עיריית י-ם ניר ברקת אמר: "הנשיא דיבר על המימונה ואני רוצה לחדד מה זה מימונה עבורי. זהו חג שחוגגים כל עם ישראל והוא מסמל את הביחד והאחדות. ודוקא בזכות השונות ובמיוחד בעיר כמו י-ם שאנו פועלים על המכנה המשותף הרחב ככל שניתן מאחדת ומאוחדת אנו מחפשים כל הזמן את המשותף שבינינו. המימונה מזכיר לנו שכשאנו ביחד ומאוחדים למרות שאנו שונים אחד מהשני זהו הכוח הגדול של העם ושל העיר ירושלים.ואני בטוח שכולם יסכימו איתי שלמדנו משהו חשוב בנושא כיבוד אורחים בערכי המכנה המשותף והחיפוש אחר האחדות. תרבחו ותסעדו ושנזכה שיהיה לנו אחדות כל השנה כולה."

    אחרון הנואמים היה המארח אריה דרעי: "אני מודה לכל הרבנים אדוני הנשיא אתה בשבילנו גם ב-90 השנים הבאות אורח רצוי וחשוב. מרן זצ"ל אהב את הנשיא אהבה גדולה והנשיא לא פיספס חג לבוא ולבקר את מרן. אתה הנשיא היית מהאנשים האחרונים שזכעת להיפרד ממרן ברגעיו האחרונים. המימונה הוא חג האמונה המנהג שלנו בצאת החג למרות שחז"ל אמרו שבניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל והנה עבר הפסח ולא נגאלנו עדיין וכדי שלא ניפול לדיכאון או לעצבות נהגו לעשות מימונה והעיקר בחג הזה זה ברכת הרב וזהו חג האמונה." דרעי הודה לאמו שתחי' ולמשפחתו הרחבה שטרחו להכין את ליל המימונה על אף הקושי שבצאת החג.

    דרעי מימונה

    מימונה דרעי שלום כהן

    מימונה פרס שלום כהן

    מימונה דרעי פרס שלום כהן ברקת

    פרס דרעי מימונה

    דרעי ברקת פרס מימונה

    דוד יוסף יצחק יוסף מימונה

    פרס יצחק יוסף דוד יוסף

    יצחק יוסף שלום כהן יצחק יוסף מימונה

    במקביל, נשיא המדינה שמעון פרס השתתף הערב בחגיגת המימונה המרכזית המסורתית בירושלים באירוח קהילת פדרציות יהודי מרוקו וצפון אפריקה. הנשיא טעם ממטעמי המימונה, ממופלטת החג ונהנה ממוזיקת הלהקה המרוקאית. הנשיא ברך את יוצאי מרוקו ואת אזרחי ישראל כולם בברכת החג: "חג המימונה הינו חג של כל עם ישראל- חג של קירוב לבבות, מי ייתן ויהיה קירוב לבבות בתוך עמנו ועם שכנינו. אני מודה לקהילת יוצאי מרוקו על פועלכם לחג שמח ומלא לבביות, אתם מעניקים שמחה גדולה לכל עם ישראל. חג שמח לכל עם ישראל ולעם היהודי בתפוצות שנדע שלום וברכה ביחד- תרבחו ותסעדו".

    בארוע השתתפו גם: הראשלצ הרב הראשי לשעבר הרב שלמה משה עמאר וראש העיר ניר ברקת.
    ברקת צבי כהן

    ברקת
    מימונה פרס הרב עמאר ישי ברקת

    פרס עמאר ברקת מימונה הרב עמאר בקרת מימונה

    מימונה נוספת נערכה באלעד שם ערך ראש העיר ישראל פרוש אירוע מרכזי וגדול בהשתתפות רבנים, חכ"ים ואישי ציבור. אלא שרבים כעסו על הזמנתו של שר השיכון אורי אריאל לאירוע.
    (צילום אלי קובין)

    מימונה אלעד ריבלים פרוש מימונה אלעד פרוש מימונה אלעד קובין פואד קריספל פרוש מימונה אלעד פואד פרוש מימונה אלעד לאו פרוש מימונה אלעד קובין לאו מימונה אלעד קובין קריספל פרוש לאו מימונה אלעד מימונה אלעד שמואל רבינוביץ ריבלין פרוש לאו מימונה אלעד מימונה אלעד פרוש ריבלין מימונה אלעד פרוש אורי אריאל פרוש מימונה אלעד קובין פרוש מימונה אלעד מימונה אלעד

     

     



    0 תגובות