איפה נטייל בחג 1 • קובי פינקלר עם מגוון טיולים

    קובי פינקלר No Comments on איפה נטייל בחג 1 • קובי פינקלר עם מגוון טיולים
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     צפון

    פסח בגולן
    "שיר השירים" בפארק קצרין העתיקה
    פארק קצרין העתיקה יחגוג את האביב בפסטיבל של שירים, טעמים, יצירה מוסיקה והפתעות נוספות. הפסטיבל יתקיים בימים רביעי וחמישי, 16-17 באפריל. בכל ימי חוה"מ (כולל ערב חג שני) הכניסה לפארק ולמוזיאון העתיקות בקצרין תהיה ללא תשלום, בחסות בנק הפועלים.
    פעילות הערב תחל בשעה 19:30 עם טעימות מוסיקליות, יריד אמנים ייחודי והפתעות אביביות נוספות.
    את הכרטיסים ניתן לרכוש בהזמנה טלפונית בפארק 04-6962412

    עוד בפסח בפארק קצרין העתיקה
    סיורים מודרכים עם שחקנים ונגיעות מוסיקליות באווירת ימי התלמוד.
    ללא תשלום
    ביום ראשון, יהיה הפארק פתוח ללא תשלום. לפרטים 04-6962412

    חוויה מתפרצת בנתיב הגעשי

    פסח מרתק ומסעיר לכל המשפחה בעקבות הרי הגעש בגולן:
    סיורים מודרכים בין תופעות געשיות, יצירה של הר געש מתפרץ, כתב חידה, סיורי לילה
    ומופע ריקוד ואש בלילה בפארק הוולקני.
    סיורים מודרכים בנתיב הוולקני בצפון הגולן, הכולל את הג'ובה הגדולה, נקודת הפליאומגנטיזם, הר הגעש בנטל, לוע אביטל ופארק וולקני אביטל. מרכז התיירות היפהפה וואסט יהווה נקודת יציאה לסיורים בנתיב הוולקני ובמרכז עצמו יתקיימו סדנאות יצירה סביב הנושא הגעשי, שעת סיפור, כתב חידה ופעילויות נוספות ומגוונות לילדים. במקום פועלת גם מסעדה כשרה. בפארק וולקני אביטל, יתקיימו סיורים מודרכים לילדים ולמבוגרים ובשעות הערב יתקיים מופע אורות מרהיב ומופע אש אקרובטי.
    סיורים מודרכים בנתיב הגעשי
    16-18.4.14, ט"ז-י"ח בניסן תשע"ד, ימים רביעי עד שישי
    * משך הסיור כשעתיים וחצי, כולל נסיעות קצרות בין אתר לאתר.
    סיורים יצאו בשעות: 12:00, 15:00
    כולל קטעי הליכה קצרים. מתאים לכל המשפחה.

    מופע ריקוד ואש בפארק וולקני אביטל
    16-17.4.14, ט"ז-י"ז בניסן , ימים רביעי וחמישי
    שעת הפעילות: 20:00 ללא תשלום. מתאים לכל המשפחה. כדאי להגיע עם לבוש חם.
    סדנאות יצירה לילדים ולכל המשפחה
    בואו ליצור הר געש מתפרץ. לפתור כתב חידה מרתק ולחפש תופעות געשיות. האזינו לסיפורים על הרי געש מתפרצים. ציירו הר געש הפריחו עפיפונים וצרו בסדנת קרמיקה.
    במרכז תיירות וואסט מתאים לכל המשפחה.
    איך מגיעים: מפגש כבישים 959 ו-978 בצפון הגולן ליד מושב שעל
    מטיילים עם מדריכי מדרשת הגולן – ימים רביעי וחמישי
    סיורים חוויתיים במרחב הכפר הקדום, בית הכנסת ומעיין הקשתות.
    שעות יציאה: כל שעה עגולה בין 11:00-16:00
    ללא תשלום. אין צורך בהרשמה מראש.
    חגיגת פסח ביער האיילים, אודם
    16-18.4.14 ו- 20.4.14, בין השעות 9:00-16:00
    בואו ליהנות מסיור מודרך במתחם האיילים, ביקור במוזיאון הקרניים, פינת ליטוף ורכיבה על פוני. וגם: מסלול מכוניות קארטינג, פארק חבלים אתגרי, גלישה באבובים יבשים, אומגה ושולחנות פיקניק.
    כניסה ללא תשלום. חלק מהאטרקציות בתשלום.
    לפרטים נוספים 052-5229450
    הפנינג אביבי בכפר האמנים, אניעם
    במדרחוב בין גלריות, בית קפה ומסעדות וליהנות מהפעלות, דוכנים, סדנאות, מוזיקה טובה ואווירת חג אביבית.כניסה חופשית.
    פותחים את עונת השיט בפסח באבוקייק, פארק הירדן
    שיט מהנה ורגוע בחלקו השקט של הירדן, בסירות נהר או בקייקים.מתאים מגיל 4
    לפרטים ושעות פעילות: 04-6921078

    מוזיאון עתיקות הגולן, קצרין
    16-17.4, ט"ז – י"ז ניסן, ימים רביעי וחמישי / 18.4, י"ח ניסן, יום שישי / 20.4, כ' ניסן, יום ראשון, בשעות 10:00-16:00

    בוא ולביקור במוזיאון ארכיאולוגי יפהפה ותהנו מסיורים מודרכים בין ממצאים עתיקים נדירים והטבעת מטבע גמלא.
    ללא תשלום.
    לפרטים 04-6962412

    לפרטים נוספים, מסעדות כשרות, אטרקציות ומסלולים
    התקשרו אלינו 04-6962885 או בקרו באתר www.tourgolan.org.il

    גליל עליון

    מוזיאון הרֵעוּת במצודת כ"ח

    הביקור במוזיאון נפתח בצפייה בריאיון מצולם עם חיים גורי על ההשראה שקיבל מן הקרב השני לכתיבת שיר הרעות. מכאן עוברים לפרק העוסק במרד הערבי שהתרחש בשנים 1936- 1939 כולל הקמת גדר הצפון והמשטרות. החלק הבא מציג את ראשיתה של מלחמת העצמאות בגליל והמשכו בשלוש ההתקפות על המשטרה. בחלק זה זוכים המבקרים למפגש בלתי אמצעי עם כל מהלכי הקרב. זהו המוזיאון הראשון בישראל בו מיושמת טכנולוגייה חדשנית ומדהימה.
    פרטים בטל': 04-6432810 או בדוא"ל: [email protected]

    בית השומר
    מוזיאון בית "השומר" בכפר גלעדי פותח את שעריו לתלמידי
    בתי -הספר .ביקור שכולו חוויה ולימוד. סיורים מודרכים חווייתיים בתוך תצוגה חדשנית ומרתקת הכוללת קטעי וידאו ואודיו מרתקים. מסע אישי בעקבות החלוצים ,חברי בר גיורא ו"השומר"שהניחו את היסוד לכוח הצבאי של המדינה שבדרך ושל צה"ל. טל 04-6941565

    צוק מנרה

    צוק מנרה המתחם האקסטרים המוביל בגליל העליון לכל המשפחה , יאופיין השנה בהשקת הנסיעה הלילית לראשונה של הרכבל , ובפעילויות אתגר פיזי ומחשבתי שיפרסו ברחבי האתר
    • משחקי ענק בטבע האתגר המחשבתי כגון דמקה ושש- בש וכן משחקי רצפה לגדולים ולקטנים, מסלול מיני גולף .
    • ביער הצוק יתקיים סיור מעברים אתגרי לצלילי שירי חירות וחופש , משחקי זיכרון קבוצתיים , מעבר חבלים אתגרי, פיסול סביבתי מאבני היער.
    • סיורי הליכה נורדית וסיורי חורש בשיתוף קק"ל.
    • סדנאות יצירת אקולוגית: מחומרי טבע הצוק: אצטרובלים, בלוטים , לצד סדנאות פסיפס לילדים ליצירת אגרטלים ותמונות על לוחות גבס בהשראת פרחי אביב והנוף הגלילי.
    חופשת פסח אביבית בהגושרים מלון בטבע
    עושים את פסח בגליל עם שפע של פעילויות ספורטיביות, טיולים בטבע, סדנאות יצירה, מופעים לקטנים ולגדולים, משחקייה, טיולי אופניים לכל הגילאים, סעודות גורמה ממיטב התוצרת המקומית הגלילית ועוד
    משחקיה בקיבוץ הגושרים
    בין הטיולים, בין שבילי האזור, כמה שעות של שקט להורים ופעילות לילדים. בליבו של הקיבוץ פתחו שתי אחיות משחקיה לגיל הרך. הכל משולב כאן. ג'ימבורי עשיר, שעת סיפור, שעת סדנת אפיה ואפילו פינת החתלה. יופי של המקום. לאורחי המלון הכניסה חינם.

    אנדי פארק
    סמוך לשמורת החולה על גדת הירדן באזור הפתוח מוקם פארק אקולוגי עם 25 תחנות העונה לשם אינדי פארק. כשמו כן הוא. פארק ברוח אינדיאנית. סירות קאנו, מסלול מכשולים, סדנאות איפור ויצירה, פינות ישיבה והכל לכל המשפחה בכרטיס אחד. מקום נפלא. 057-6777717
    השביל התלוי בבניאס
    לפני ארבע שנים בדיוק נחנך בשמורה, מסלול הליכה העובר בתוך נחל חרמון, המוכר יותר בשמו הבניאס, שלאורכו ניתן להנות מזרימת המים ומהליכה במסלול מוצל וקריר.השביל התלוי עובר בקטע צר של קניון שנוצר מהתחתרות הנחל בסלעי הבזלת, בין עצי דולב, ערבות וצפצפות.

    שביל העץ נבנה על גבי מוטות פלדה מעל מצוק הבזלת המערבי של הבניאס, בהתאם לתוואי הנחל תוך פגיעה מינימלית בנוף וההליכה לאורכו היא מדרום לצפון בלבד, במעלה הזרם לאורך כ-80 מטר. מתאים לכל המשפחה.

    דני דפנה- מסעדה על המים
    מנת דגים משובחת. בדגי דפנה הסיפור הוא הכי מקורי. מן הבריכה לצלחת. אחרי, או לפני שיושבים ליד אחד השולחנות בינות לתעלות המים יורדים סיור מודרך בברכות הפורל. תחילה הם קטנים מאוד, אח"כ, גדלים , מוקפאים ומיד לצלחת. הכל טרי וטעים. מנת הדגל שלהם היא הפורל העשוי על גריל פחמים. טעים לחיך, נחמד למראה והכי חשוב שרות וכשרות מהודרים. 04-6941154

    פינת אוכל בראש פינה

    בבניין אבן חדש העונה לשם החאן, טוב ממוקמת מסעדה קסומה וכשרה בשם "פינת אוכל". הבנין המקורי , שבו החלה המסעדה היה בית המכס, שימש כבית המכס והיה למעשה נקודת הגבול בין השלטון הבריטי לשלטון הצרפתי. מסעדה בטעם אמיתי של בית. כשמגיעים בבוקר מקבלים מנה יפה של שקשוקה על מחבת תוצרת ביתית , הכל ממכמני המקום. טעים וכשר. בצהרים מוגשת כאן ארוחה בשרית מלאה כולל מנה עיקרית וקינוח. כשנוסעים לרמת הגולן, או מסיירים בראש פינה היפה אל תחמיצו את המקום הזה. ראשית כי צריך לעודד מי שמסעיד באוכל כשר בינות לעשרות מסעדות שאינן זוכות בתעודת כשרות ושנית בשל יופיו וייחודו של המקום.פתוח בפסח עם מנות מיוחדות. מסעדה ביתית איכותית. טל' 04-6936222
    עמק הירדן ועמק המעיינות
    סדנאות פסח במתוקאיה – כשר לפסח

    מתוקאיה מזמינה את כל המשפחה לחגיגת אביב יצירתית וססגונית של פיסול מסוכר בסדנאות הפסח : סדנא אביבית בה יוצרים פרחים ופרפרים צבעוניים, סדנא של משה בתיבה או סדנא של מכת צפרדע. הפעילות מתאימה לכל המשפחה ואין צורך בתאום מראש.
    ניתן להתחיל סדנאות בכל שעות הפעילות עד שעה ורבע לפני הסגירה.
    לפרטים נוספים :04-6775422 או 0528197190. וכן באתר הבית www.metukaya.co.il

    גן וחיות- בילוי לכל גיל

    בקיבוץ הראשון בארץ,דגניה, על שפת הכינרת
    ישנו מקום קסום, טבעי ורחב ידיים,
    מוקף בעלי חיים ייחודיים ומרתקים.
    עצים פורחים, דשא ירוק ועשרות בעלי חיים
    להאכיל וללטף חיות,לטייל בספארי לצד חיות הבר ועוד.

    04-6608488 052-4705504

    "מייצרים חשמל בנהריים"

    תחנת החשמל ההידרו אלקטרית שהוקמה על ידי פנחס רוטנברג לא עובדת כבר 66 שנים,
    בפסח הקרוב הכל משתנה!
    בואו לייצר חשמל באמצעים לא מזהמים!
    אופניים שמייצרים חשמל על ידי תנועה ודיווש, מרוץ מכוניות סולאריות והדגמת ייצור חשמל על ידי תאים סולריים, מיצג ענק ומרגש על האיש והחזון – פנחס רוטנברג ומפעל החשמל ההידרואלקטרי, סרטון על אומץ וגבורה של חלוצי קיבוץ גשר במלחמת העצמאות,סיור מודרך, תצפית נוף ומעבר גדר המערכת ועוד. לפרטים- טלפון- 04-6752685
    עמק המעיינות

    פותחים את עונת האביב בסחנה, מייצרים חשמל בגשר הישנה, מטיילים בין מעיינות, מסיירים בסיור חקלאות אורגנית ועוד הרבה הפתעות… עמק המעיינות פורס בפניכם שלל הצעות לבילוי בחג הפסח לילדים, מבוגרים ולכל המשפחה, כולל מסלול טיולים משפחתי בין מעיינות לסיום.. ושיהיה חג שמח!

    גן השלושה-סחנה
    פותחים את עונת האביב בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) בו זורם נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, מגלשות מים והרבה דשא וצל, לצד הפתעות נוספות שעות פתיחת הגן – 08:00-17:00. לפרטים נוספים: 04-6581017

    חקלאות אורגנית בביו-תור
    ב'ביו-תור' שבקיבוץ שדה-אליהו מציעים למשפחות ולקבוצות סיורים מודרכים בחוויה של חקלאות אורגנית ומזמינים אתכם לצאת אל הטבע ואל השדות האורגניים של הקיבוץ. בואו לפגוש את הפריחה של הרימון והסמדר, את ראשית האביב ושיר השירים, לשבת בין גן הירק וכרם הענבים ולגלות את החקלאות האורגנית, לבקר את תיבות הקינון של התנשמת והבז שפועלים 7\24 בהדברת מזיקים בשדות החיטה, להאכיל חמורים ולהבין איך הם קשורים להדברה ביולוגית, ללמוד שלא צריך לפחד מחרקים טורפים אלא דווקא לשמור עליהם וליהנות מעבודתה החרוצה של דבורת הבומבוס המאביקה. ניתן לשלב עם ביקור ב'קפה בשדה' הסמוך או להזמין ארוחות צהריים כשרות לפסח.
    סיורים למשפחות יתקיימו בחול המועד פסח, בימים ד'-ה' 16-17.4 בשעות הבוקר והצהריים, ביום ו' בשעה 10:30 וביום ג' [אסרו-חג] 22.4 במהלך היום. הסיורים בתשלום וברישום מראש.
    לפרטים נוספים – 04-6096986,

    גן בעדן בטירת צבי
    חדרי אירוח חדשים ויפים, מסלול טיול נפלא בקיבוץ ובסביבותיו, ביקור בסליק הסודי, גילוף מזוזות, פסיפס יפה בפתח בית הכנסת ומעל הכל אוירה דתית –ציונית. כולם יחדיו וכל אחד לחוד הם סיבה טובה לפקוד את המקום בשבתות ובימי החול. "גן בעדן" אירוח כפרי הוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם. זו חוויה אחרת. ובלי בעלי חיים הרי אי אפשר. אז או בטיול של שבת אחר הצהרים או בזמן אחר סורו לדורסיה. בעלי חיים מסוגים שונים ובהם צפרים דורסות, קופים וחסידות, גדיים שאך נולדו. חוויה לכל המשפחה. תיירות טירת צבי- אירוח כפרי גן בעדן 04-6078884

    פארק המעיינות
    בשטח הפארק מוצעות למטיילים מגוון אפשרויות טיול ובילוי והמעיינות היפהפיים הנובעים כל ימות השנה.הכניסה והחנייה לפארק – חינם, לפרטים – 04-6881427.

    'בשביל האופן' –
    מרכז האופניים "בשביל האופן" בקיבוץ כפר רופין מציע טיולים לבודדים, משפחות וקבוצות בכל הגילאים (הרוכבים על אופניים כולל כסאות לילדים ותינוקות). לפרטים נוספים ולהזמנות – ניסים כהן 050-2022999

    מקור החסידה בכפר רופין –
    מרכז הצפרות "מקור החסידה" בכפר רופין מזמין את חובבי הטבע לבילוי מרתק בפסח עם סיורים מודרכים בימי החג וחוה"מ, בבוקר ובערב.
    לפרטים נוספים – דוד: 050-5395856.

    גני חוגה פותחים עונה חדשה
    בחופשת הפסח פארק גני חוגה פתוח ברציפות ומאפשר לאורחים גם חווית לינה באוהלי קמפינג במדשאות הפארק או להשכיר אוהל מונגולי ממוזג המתאים למשפחה ואפילו לקבוצה קטנה. לפרטים נוספים – 04-6581111

    בית הכנסת העתיק – באלא
    ליד קיבוץ מעוז חיים. על בית הכנסת והיישוב היהודי בארץ בתקופה לאחר חורבן המקדש ועד הכיבוש המוסלמי ניתן לשמוע הדרכה במקום מיפתח אופק, חבר קיבוץ מעוז חיים.
    לפרטים ולתיאום מראש – יפתח אופק – 050-7390514

    מסלול טיולים משפחתי בפארק המעיינות
    טיולנו יוביל אותנו בין עיינות המים של עמק המעיינות. נטייל בפארק המעיינות המחבר בין שלושה מקורות מים נהדרים בטיול רגלי אחד.
    את הטיול נתחיל בחניית הרכבים הסמוכה לנחל הקיבוצים. הליכה של 100 מטר תוביל אותנו לבריכת בזלת משולשת האוגמת את מי נחל הקיבוצים ניתן להשתכשך וליהנות מפינות צל ופיקניק במקום. נמשיך בהליכה על שביל עמק מעיינות לאורך אפיקו של נחל הקיבוצים אשר מקורותיו בעין עמל ושמו הערבי- הג'וסק לאורך קטע נזה ניתן להבחין בצמחיית מים מתוקים וניתן לטבול בנקודות רבות. שימו לב שחלק מנקודות הטבילה עמוקות מקומת אדם ומתאימות ליודע שחייה בלבד.
    לאחר הליכה נינוחה של 10 דקות נגיע למבנה משאבות ובסמוך לו נקודת טבילה יפה בשם עין חומה במקום נביעה נוספת שרובה נשאבת במשאבה. כאן נפנה שמאלה ונמשיך בהליכה על תוואי אספלט חדש לכיוון דרום לאחר עוד כ 10 דקות נגיע לעין שוקק. במקום פיתוח חדש המנגיש את הרחצה והבילוי כל זאת במסגרת פארק המעיינות עליו כבר כתבנו בתחילת מסלול זה. ניתן ליהנות משעה קלה של רחצה ונופש במקום. ניתן להבחין בשרידי טחנת קמח עותומנית בחלק הדרומי של המעיין. נפנה שמאלה ונלך מזרחה בצמוד לגדה הצפונית של בריכת המעיין , אנו עוברים את פלג המים של הנביעה ומגיעים לתעלת מים זכים המושכת מזרחה, ניתן ללכת בתוך התעלה וליהנות מצינון טבעי , החילזון השחור העונה לשם שח-אור הנחלים הנמצא בהמוניו בדפנות, מעיד על איכות המים בתעלה שמקורם בנביעה של עין שוקק. מקור המים באקוויפר רמללה הנמצא הרחק מערבה חוצה שכבות סלע רבות ונחשף כאן בנביעה הנהדרת של עין שוקק.
    לאחר שנהנינו בתעלת המים נבחין מצפון באמת מים של טחנת קמח כפולת ארובות גם כן מהתקופה העותומנית. אמת המים נשענת על שלוש קשתות והיא אחת השמורות בכל האזור. במסגרת למידת חקר ואימוץ אתר חשפו תלמידי בית הספר במסילות (רימון) את אמת המים ניקו ושימרו את הטחנה בהנחיית רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים.
    תעלת המים שבה הלכנו נחצית בגשר וזו הזדמנות לצאת מתוכה ולהמשיך ביבשה. מכאן ניתן לפנות צפונה ולחזור לנחל הקיבוצים או למבוא של פארק המעיינות . למי שרוצה להמשיך בהליכה מומלץ להמשיך מזרחה ולהעפיל לאחר 800 מטר לתל שוכה התצפית סמוך למגדל הביטחוני מתקופת המנדט, תצפית נחמדה המאפשרת הכרות עם חלקו השופע מים של העמק .
    מהתל ניתן לרדת חזרה לנחל הקיבוצים ולסיים ברכב שחיכה בנאמנות. מיטיבי הלכת שעוד נותר ברגליהם הכוח מוזמנים לרדת מהתל ולנוע דרומה אל עבר עין מודע , (הליכה של כחצי שעה) כאן בינות לאיקליפטוסים עבי גזע מסתתרת בריכה נפלאה עם מים זכים. המקום עבר פיתוח, הנגשה לנכים, ספסלי פיקניק וכמובן בריכת מים מתוקים מהיפות שבעמק. הליכה של 400 מטר תביא אותנו אל מעבר למחסום הרכב ואל חניון המכוניות – שם יסתיים טיולנו.

    גליל מערבי

    הגליל המערבי מארח בפסח

    צימרים וסדנאות פסיפס לכל המשפחה במושב לימן, הטסת טרקטורונים מעופפים, מסע בזמן עם "סופר חלוץ" במוזיאון חניתה, ההיסטוריה של הכיסא במוזיאון תפן, מסלולים גליליים, משקאות פירותיים ועוד

    פסח מגיע ובגליל המערבי מציעים מגוון אירועים ואטרקציות לכבוד החג הכי אביבי בשנה.
    לקראת פסח יתקיימו סדנאות פסיפס בשני מפגשים של 3 שעות כל אחת . הפעילות של הסדנאות מיועדת לילדים, מבוגרים, סדנא זוגית , סדנא לאם ולילד, וסדנא משפחתית עד גיל 5 ,אשר מתקיימת באווירה כפרית ונעימה.0506310919.

    מוזיאון חניתה חומה ומגדל
    מסע בזמן עם "סופר חלוץ" וחבריו: מסע בעקבות סיפור העלייה לחניתה ומבצע חומה ומגדל, בדרך רצופה אתגרים ומשימות. סיור מודרך במסלולי הטבע היפים של הקיבוץ, מתחילים במסתורי החורש הים תיכוני, ממשיכים באגדות על עצים וצמחים ייחודים ובמערות הקבורה העתיקות ומסיימים בתצפית מרהיבה אל הגליל המערבי והים. 04-9859677, 052-3749677.

    המוזיאון הפתוח בתפן
    במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן מזמינים בפסח, את כל המשפחה – הורים וילדים לחקור את הכיסאות הרבים במוזיאון מההיסטוריה של הכיסא באמנות, בתרבות ובעיצוב ועד ליצירת כיסא מעוצב אישי.

    המוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן: 04-9109609, 04-9872022

    טיסות אקסטרים בטרקטורונים מעופפים
    הטיסה היינה בתוך ערוצי הנחלים המלאים במים, נצפה אל בריכות הדגים ואל להקות הציפורים בנדידתם אשר מתרחשת בתקופה זו. נטוס מעל השדות הירוקים שהשנה אף יהיו גוונים עזים של צבעים מיוחדים שנצפו מהאוויר. בואו להסתכל לציפורים בעיניים- השמיים הם הגבול, להתראות באוויר.
    ימי ושעות הפעילות: חוה"מ פסח בתיאום מראש, גיל – 054-7380170

    "מפגשים מהסוג הגלילי" – אמנון גופר, מדריך טיולים
    טיול "יין וגיאופוליטיקה" – טיול קליל אל נופי הגליל המשלב תצפיות נוף ייחודיות, טעימות יין ביקב בוטיק קטן ושיטוט המלווה בסיפורים ופואטיקה בסמטאותיו של הכפר תרשיחא.
    אמנון גופר, מס' טלפון 054-654-9191
    ימי ושעות הפעילות: חוה"מ פסח בתיאום מראש, 10:00- 16:00.
    מידע נוסף בטלפון: 049859873 / 052-2414845

    מושב בצת- דלארט
    סדנאות יצירה בדלעות נוי. הכרת דלעות מיוחדות אלו, הגדלות בשלל צורות וגדלים. 052-3751752.

    מצפה טל אל- "אמנות היצירה"
    סדנא רב דוריות הכוללת הרצאה אודות אמנות הפסיפס והמוזאיקה, יצירות פסיפס ומוזאיקה מקוריות וייחודיות לבית, לגן ולחצר.
    רבקה שפר 054-4785022.

    סיור מודרך במחלבת אלטו
    סיור העוקב אחר תהליך ייצור גבינת העזים מרגע קבלת החלב, דרך הפסטור, הגיבון, תהליך ההבשלה והיישון. הרצאה מקיפה על צריכת מוצרים מחלב עזים וטעימות מתוצרת המחלבה. מחלבת אלטו פותחת את אולם הגיבון וחדרי ההבשלה למבקרים.
    איש קשר: שקד 054-5614644.

    נחל כזיב

    נחל כזיב הוא הגדול והעשיר בנחלי הגליל המערבי, בעיקר הודות למעיין עין זיו הנחשב למעיין העיקרי שמזרים מים לנחל. הנחל זורם ברוב ימות השנה, ומהווה את אחד ממסלולי המים האטרקטיביים והיפים ביותר באזור בגליל המערבי.
    בשנים האחרונות נסגרה הגישה לנחל לנוכח נזקים כבדים שנגרמו לדרך במהלך החורף והגשמים הרבים. נזקים אלה עלולים לגרום לתאונות דרכים ולפקקים שאינם מאפשרים מעבר של שירותי חירום והצלה. סגירת כביש הגישה ממעלות הפכה את ההגעה לנחל לבעייתית במיוחד עבור משפחות. עבור אלו, טיפוס של שלושה קילומטרים הלוך ושלושה קילומטרים חזרה לרכבים במעלה הדרך התלולה הופך את הטיול ללא מעשי.
    לקראת חופשת חג הפסח הארוכה והציפיה למאות מבקרים שיגיעו ליהנות מטיול בנחל חברו יחד מיזם התיירות "אוצרות הגליל" ורשות הטבע והגנים ויעמידו לרשות המטיילים אוטובוסים "שאטלים" בליווי מדריכים מטעם רשות הטבע והגנים שיסיעו את המטיילים עד לנקודה בה מתחיל המסלול. ה"שאטלים" יעמדו לרשות המבקרים בחג פסח מה-15-21.4.14 בין השעות 9:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהריים, לרווחת המטיילים ללא עלות.
    המסלול המתחיל בעין זיו חביב במיוחד על מטיילים מכיוון שהוא מתחיל בתוך ערוץ הנחל, והמרחק מנקודת ההתחלה עד בריכות עין טמיר הוא של פחות משעה הליכה. המסלול כולו מישורי כמעט לחלוטין, וניתן ללכת בשביל כורכר נוח או בערוץ הנחל. הבריכות של עין טמיר מאפשרות טבילה מרעננת ובצידן מצויה ניקבה המהווה את מקור נביעת המעיין, וגם אליה ניתן להיכנס.
    המסלול מתאים לכל המשפחה (לא עם עגלות)
    איך מגיעים?
    למגיעים מכיוון נהריה – נוסעים על כביש 89 מזרחה, כ- 17 ק"מ ופונים שמאלה (צפונה) לכיוון אזור התעשייה קורן, בכיכר השלישית מבצעים פניית פרסה ומגיעים לחניון בהתאם לשילוט במקום.
    למגיעים מכיוון סאסא – נוסעים על כביש 89 מערבה, כ- 17 ק"מ, פונים ימינה (צפונה) בכניסה לאזור התעשייה קורן, בכיכר השלישית מבצעים פניית פרסה ומגיעים לחניון בהתאם לשילוט במקום.
    איך מגיעים בקלות?
    פשוט, מורידים את האפליקציה החינמית של אוצרות הגליל והיא כבר תוביל אתכם לנקודת העלייה על המיניבוס באופן מדויק.
    כמה עולה ?
    השאטלים – חינם, האפליקציה – חינם, החיוכים – חינם ובשפע.


    חיפה וכרמל

    כרמלים
    חגיגות טעם המושבות – אירועי פסח בכרמלים
    מרכז המבקרים של משק יובל בכרם מהר"ל יהיה פתוח למבקרים במהלך חול המועד פסח. ניתן להגיע למקום בתיאום מראש וליהנות מחגיגה של טעמים וצבעים ולרכוש ממיטב תוצרי המשק. לפרטים: 052-2404927
    בחוות "תבלין בגן" קטיף מתוצרי החווה והכנת לביבות בריאות מדהימות לכל המשפחה! לפרטים: 052-3719196

    פארק הדייג

    בבריכות הדגים של מעין צבי יתקיים בפסח "פסטיבל הקרפיון" המסורתי. פסטיבל הקרפיון לציבור הדתי – יום ד' ט"ז ניסן 16.4 ויום ה' י"ז ניסן 17.4. בימים אלו כניסה בלבוש צנוע בלבד ושחייה נפרדת לבנים/ בנות. פעילויות באתר: דייג, תפיסת דגיגונים ברשת, ג'ימבורי, פינת חי, פינת יצירה, רכיבה על חמור, גשר וסולם חבלים, אומגה, סירות, בריכות שכשוך, מגלשת מים ומתנפחים. באתר פינות פיקניק מוצלות ומאובזרות ואתר קמפינג פעיל. לפרטים: 050-7566600

    מופעי סוסים בהיפודרום קיסריה

    מופעי ראווה של סוסים בהיפודרום המלכותי של הורדוס בגן לאומי קיסריה בימים רביעי חמישי 16-17.4 ובימים שבת ראשון 19-20.4 לפרטים: 6550*
    פסטיבל קדמונים במערות האדם הקדמון: מתחפשים לקדמונים, בונים כלי נגינה קדומים ויוצרים אומנות פרהיסטורית. בנוסף שעות סיפור לקטנטנים ודמויות מומחזות. הפעילות תתקיים בשמורת נחל המערות ביום חמישי, 17.4 בין השעות 10:00-15:00 לפרטים: 04-9841750
    חווית הרוכבים בבית אורן

    טיולי סוסים, טיולי טום קאר, מסעדת בשרים, טיולים רומנטיים, אומגה מול נוף הכרמל ועוד הרבה הרפתקאות בחווית הרוכבים בבית אורן. לפרטים: 04-8248474

    מוזיאון ינקו דאדאה

    במהלך חול המועד כניסה למוזיאון והדרכה בתערוכות השונות ללא תשלום, בחסות בנק הפועלים.

    המעבדאדא

    מרחב יצירה חווייתי לכל המשפחה. סדנאות יצירה מלאות דימיון בהשראת אמני הדאדא. לפרטים: 04-9842350
    אמת התנינים

    חוגגים את פסח בטיול בין קנה הסוף והסוכר וחיפוש אחר המן. בנוסף, שיט בתעלות האגם, דייג, יצירה, מגלשות מים וחפש את המן. במקום מרחבי דשא לפיקניק וכן אתר קמפינג מטופח ומאובזר. לפרטים: 04-6361025

    הפנינג צפרות בפארק הצפרות בבריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל:

    ביום שישי 18.4 הפנינג אביב של פרפרים וציפורים: טיבוע ציפורים, אוהל פרפרים וסיורים רגליים בין בריכות הדגים ועופות המים.
    פסח במי קדם

    המבקרים מוזמנים לסיורים חווייתים בנקבת המים העתיקה. יש להצטייד בפנסים, נעליים ובגדים להליכה במים. גובה המיםעד חצי מטר. לפרטים: 04-6388622
    חוות מכורה

    יתקיימו טיולי סוסים בני שעה ושעתיים בשמורות הטבע סביב המושב הציורי כרם מהר"ל. לפרטים: 054-8188094
    מוזיאון המזגגה הסמוך לחוף דור, יתקיימו סיורים לכל המשפחה בימים 16-17 באפריל. הסיורים יצאו בכל שעה עגולה. לפרטים: 04-6390950
    סדנאות נייר בתות נייר:

    הכנת נייר צבעוני ומהודר מקליפת עץ התות וקישוט הנייר בפרחים עלים ועוד. הסדנאות יתקיימו במהלך חופשת הפסח בין השעות 10:00-18:00. לפרטים: 054-8087187
    גני רמת הנדיב

    משחק חידה סובב גנים בתאריכים 16-17 באפריל בין השעות 11:00-16:00. בעזרת אפליקציה (ללא תשלום), טיול בין שבילי הגן המוריקים ופתרון חידות טרוויה ברחבי הגן יטיילו דמויות היסטוריות והרכב של מוזיקה חיה. לפרטים: 04-6298111

    יקבים בכרמלים

    במרכז תרבות היין (יקבי כרמל) בזכרון יעקב יתקיימו סיורים במרתפי היקב הכוללים הסברים על ההיסטוריה וביקור במרתף היינות. לפרטים: 04-6391788
    ביקב מורד מייצרים יינות אקזוטיים בקשת רחבה של טעמים. מרכז המבקרים של יקב מורד פתוח לקהל ללא תשלום! המבקרים מוזמנים לצפות בסרט קצר וליהנות מטעימות ממגוון הליקרים והיינות. המקום יהיה פתוח במהלך החג בשעות 8:30-16:30 ובערב החג 8:30-13:30. בחנות היקב מבצעים והנחות לרגל החג. היקב כשר לפסח! לפרטים: 04-9597125
    ביקבי בנימינה מזמינים את המבקרים לחוויית יין לכל המשפחה. מרכז המבקרים פתוח במהלך חול המועד פסח. במקום יתקיים סיור מודרך ביקב, ביקור בחדר החביות וטעימה ממגוון ינות היקב. ילדים יהנו מסיור המותאם לגילם וטעימת מיץ תירוש. לפרטים והזמנות: 04-6107530 / 04-6107535

    ביקב ראובן בסופי השבוע של אפריל בין השעות 10:00-14:00 טעימה ממגוון יינות היקב, כיבוד קל ומוסיקה. 10% הנחה בקנייה מיינות היקב. במהלך החג היקב פתוח מידי יום למבקרים: סדנאות יין בליווי חרוזים והומור וכמובן טעימות יין. בתיאום מראש: 052-2840823.

    מחנה המעפילים עתלית

    מידי יום סיורים מודרכים לקהל הרחב אל הצריפים והאוניה גלינה. האוניה גלינה מדמה בצורה חווייתית את המסע לארץ ישראל, על הקשיים, החששות והתקוות של המעפילים. הביקורים בתיאום מראש.פרטים בטלפון 04-9841980

    בחצר הישנה בקיבוץ עין שמר

    פעילות חווייתית לכל המשפחה:מוזיאון הטרקטורים, המוזיאון ההיסטורי: הדרכה חווייתית בנושא ראשית ההתיישבות וראשית הקיבוץ, הפעלת חלוצים חווייתית, סיור בעגלה וטרקטור בקיבוץ וברפת ועוד. לפרטים: 04-6374327.

    במוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב

    כניסה חינם במהלך חול המועד פסח בחסות בנק הפועלים. סיורים מודרכים יצאו בכל שעה עגולה. בנוסף תתקיים פעילות למשפחות בתשלום "מגלי העבר" – מסע משימתי לגילאי 6-12 ופעילות חופשית של צילום בלבוש תקופתי. לפרטים: 04-6294777

    פסח במוזיאון החאן – בחסות בנק הפועלים: בחאן של חדרה המציאות עולה על כל דמיון. המבקרים יצללו לתוך עולם מרתק ומסעיר של הקרבה נחישות ואומץ ויפגשו דמויות מהעבר סיורים מודרכים בכל שעה עגולה. הכניסה ללא תשלום בחסות בנק הפועלים. לפרטים: 04-6322330
    נחל תנינים
    הצגה מטיילת בגן הלאומי נחל תנינים. למה הג'קוזי בקיסריה הפסיק לעבוד? מי בנה את הסכר העצום? למה לטחון כל כך הרבה קמח? ולאן נעלמו כל התנינים? האנתרופולוג האגדי ירחמיאל ג'ונס במסע אינטליגנטי ומצחיק אל ההיסטוריה העשירה של 'אחרון נחלי החוף'.

    דמויות מן העבר
    הטוחנת מטחנת הקמח העותמאנית ומייבש הביצות קמו לתחייה. בואו לפגוש אותם בשמורת נחל תנינים ביום רביעי, 16/4 מדי שעה בין השעות 10:00-14:00

    סיור רטוב באמת המים
    סיור מודרך אל הסכר והאמה שהובילה מים לקיסריה, הדגמה חיה "על רטוב" של פתיחת הסכר ועבודת טחנות הקמח בשמורת טבע נחל תנינים בימים רביעי וחמישי, 16-17/4 מדי שעה בין השעות 10:00-14:00

    עששיות בקיסריה העתיקה
    סיור ערב חווייתי בעתיקות קיסריה, בליווי עששיות, כולל מעבר סתרים סודי המוביל אל העיר העתיקה, ביקור בנמל העתיק ובהיפודרום. הזדמנות לראות את קיסריה באור אחר…

    סיור פיראטים בחוף הבונים

    בואו להיות פיראטים ליום אחד, לצאת למסע חיפוש אחר הספינה האבודה, להילחם בסכנות האורבות לצבי הים ולהגן על הצדפים עד טיפת החול האחרונה!

    רמת הנדיב

    משחק חידה סובב גנים ברמת הנדיב

    במרכז המבקרים של רמת הנדיב חוגגים 60 שנה לפתיחת הגנים ומציינים 80 שנה לפטירת הברון רוטשילד , במסגרת זו מציעים פעילות מהנה לכל המשפחה במהלך חול המועד פסח :
    משחק חידה סובב גנים – בעזרת אפליקציה העומדת לרשות המבקרים ,ללא תשלום, ניתן לטייל בשבילי הגן הנפתלים, ליהנות מפריחה אביבית , פכפוכי מים במזרקות ומדשאות רחבות ידיים . במהלך המסלול, פזורות תחנות ובהן חידות טריוייה. במקום פועלת מסעדת "מטעים" מסעדה כשרה .כל הפרטים על אירועי חג האביב וחגיגות טעם המושבות

    מכוורת עמק חפר

    מכוורת עמק חפר פותחת את שעריה במתכונת מורחבת לאורך חופשת חג הפסח בבתי הספר ובגנים כדי לחשוף את עולם הדבורים והדבש בפני ילדים, בני הנוער והמבוגרים.
    ההשתתפות מותנית ברישום מוקדם בטלפון:04-6370105

    עמק יזרעאל

    שביל החלב בבית לחם הגלילית
    בליבו של העמק בבית לחם הגלילית פעילות נפלאה לכל המשפחה. כולם הרי אוהבים בעלי החיים ובשביל פרות החלב תמצאו מיד את מקומכם. צביקה ברנדס הוא יהודי עם נשמה לילדים. פשוט תענוג ללכת איתו, להגמיע, ללמוד על דרכי החליבה, לגבן, לשתות שוקו ולהרגיש שאתה שייך למקום. 052-3275682

    הושעיה – כפר תיירותי
    שלושה מוקדים של פעילות תיירותית יש בישוב הגלילי הדתי- הושעיה. כפר קדם- שיחזור חיי אבותינו, גלריה אורייתא לשילוב בן הגוף והנפש ומלון בוטיק קיטרון שהרי קיטרון זו ציפורי לפי המשנה.
    מגוון פעילויות ב"כפר קדם" וטיולים עם "ג'יפ בכפר" | מצפה הושעיה
    כפר קדם- שיחזור ימי אבותינו בדיש, בקציר, בגיבון, בחליבה, בטיול רכוב על חמורים, באפיית מצות והרבה חם ואהבה של בני המקום.
    במהלך חוה"מ פסח חברו יחדיו גם "ג'יפ בכפר" ו"כפר קדם" ליום שכולו נופש, כייף וחוויה.
    מתכבדים בקפה אמיתי ותה צמחים ומתלבשים בבגדים "של פעם", מימי התנ"ך…, מתחלקים לקבוצות… רכיבה על חמורים, משחקי גיבוש, ביקור בבית בד, מבקרים בפינת העיזה הפזיזה, נהנים ממשחק ניווט ייחודי ועוד. במקביל תצא קבוצה לטיול ג'יפים בנופים הפסטורליים של הרי הגליל התחתון. אפשרות ללינת לילה באוהל בדואי או על הדשא ומגוון רחב של ארוחות כשרות לפסח.

    כפר קדם | מצפה הושעיה 046565511 | 0543000788 | האתר שומר שבת.

    גלריה אורייתא
    שילוב של שלושה דברים יש במקום הזה ובשמו. אור, תורה ואומנות. חירות אישית ופנימית כיצירה משפחתית. בגלריה אורייתא יושבת יחד כל המשפחה ויוצרת. מפגש משפחתי על חירות אישית ופנימית. מאחורי הרעיון הקסום הזה, עומדת ליאורה לוי שיוצרת יחד איתכם ומכניסה את השלוה ואת החירות עמוק פנימה. מתאים לכל גיל. 052-261-8070
    קיטרון
    בסמוך לכפר קדם , מצוי מלון הבוטיק היפה הזה, והוא מציע אירוח ואוכל גלאט כשר. המלון מוקף במסלולי הליכה, מעוצב בסגנון כפרי וכולל סוויטות מרווחות וממוזגות המשקיפות אל הגינה או הרים. בית הקפה שבאתר משקיף אל הגן הלאומי ציפורי ומגיש ארוחת בוקר ישראלית מלא
    הסוויטות מוארות באור טבעי רב וכוללות קירות ספוני עץ, רהיטי עץ. מתאים לזוגות ולמשפחות עד עשרה ילדים.

    תל מגידו
    שלושה תילים בנה שלושה המלך: תל גזר, תל חצור ותל מגידו.זה האחרון, הונגש בתקופה האחרונה, והמנהלת הנמרצת של המקום, לוסי, משווה למקום נופך מימיו של אחאב (עם המרכבה) ושוקת מימי שלמה. נפלא. מערכת המים במקום, כוללת פיר בעומק 25 מטרים, ובקרקעית הפיר נכרתה מנהרה באורך 70 מטרים ובגובה שלושה מטרים.. 04-6590316 האתרים הבולטים במגידו הם המוזיאון בו מוצגים דגמים להמחשת המבנה הארכיאולוגי המורכב של התל וסרט, "השער הכנעני", שרידי הארמון, "שער שלמה", התצפית הצפונית המשקיפה על הנופים היפים של מרחבי עמק יזרעאל, הרי נצרת והגלבוע, התצפית הדרומית, האורוות ומפעל המים שהוא גולת הכותרת של הביקור במגידו.
    מסעדה חלבית כשרה ( (ואפילו למהדרין) היחידה באזור ינאיs
    המקום מתאים גם כפתיחה ליום עם ארוחת בוקר עשירה ומגוונת וגם לסיומו של יום. זהו בית קפה ומסעדה חלבית כשרה למהדרין, המציעה מגוון מנות הכוללות סלטים, מטבלים ומנות עיקריות עשירות וייחודיות. בתום הארוחה או לפניה, סוגי קפה עשירים וארומטיים שנעשים במקום. ( יש גם שוקו מפנק לילדים וגם למבוגרים( . פתוח בפסח בכשרות מהודרת. 04-6204949

    חגיגת פרחים ממרציפן במוזיאון המרציפן | כפר תבור
    מוזיאון המרציפן בכפר תבור מזמין את מבקריו לחגיגה אביבית חווייתית.
    תערוכה ייחודית בארץ ובה מוצגים יצירות ממרציפן בנושא עולם האנימציה. בדמויות אהובות ומוכרות, סרטים מציורים, פיות קסומות והכל ממרציפן ,אגדות ילדים, אישים פוליטיים ועוד… מיצג חדש ומרהיב בנושא ה"אחר הוא אני" והכל ממרציפן!
    לפרטים נוספים: 04-6772111 |

    "אפיקודג" בדג בכפר | יקנעם המושבה
    המשפחות מוזמנות להרפתקת ה"אפיקודג" בפארק הדייג דג בכפר- דגים אדומים מחכים לדייג המצליח להעלותם בחכה, דג האפיקומן, הדייג המאושר יזכה בפרס.
    במתחם הפארק חווית דייג לילדים והורים עם הדרכה וציוד מתאים, השכרת ציוד לדייג, מוצרי טבע , ציוד קמפינג ,פיקניק, חנות צעצועים, מתנפחים רטובים, סירות פדלים, דייג דגיגונים, בימבות לקטנים ועוד.
    לפרטים נוספים: 04-9894095 | 04-9590328

    פסטיבל חושים בחוות דרך התבלינים | בית לחם הגלילית
    פסטיבל חושים חוזר זו השנה השלישית בואו לעורר את החושים עם שפע של פעילויות יצירתיות לכל – המשפחה, יריד חושים ייחודי בלב השדות.
    לפרטים נוספים: 04-9533405

    קטופותי | בית לחם הגלילית
    קטיף עצמי חוויתי בעמק, המשלב קטיף בשדה פתוח, אטרקציות לילדים הסברים בנושא ירקות ופירות,
    לפרטים נוספים: 0545507480

    סיור חוויתי וחינוכי באתר אשכול
    במרכז המבקרים "אתר אשכול" הקימה חברת "מקורות" מרכז חדשני לכל המשפחה, המאפשר לגלות את מסעה של טיפת המים מהכינרת אל הברז בבית, באמצעות סרטונים, אנימציות, דגמים מוארים, מפות, סרט ומשחק טריוויה מאתגר.
    לפרטים נוספים: 04-65010664/3 | 050-6987738 תיאום מראש.

    "פארק היורה- חץ וקשת" | בית לחם הגלילית
    בנופה הקסום של המושבה הטמפלרית בבית לחם הגלילית, קם מתחם חדיש וייחודי מסוגו לכל מקצועות הקשתות (חץ וקשת).
    לפרטים נוספים : 04-8113861, בתיאום מראש.

    רווה אתגרים | מתחם רכבת העמק כפר יהושע
    מבחר מסלולי טיול סגווי שטח ברחבי העמק וניתן גם לשנע את הסגווי לכל הארץ.
    לפרטים נוספים: 0542066368 | 0777080299

    פארק החבלים במערת הפלמ"ח| משמר העמק
    במערה התאמנו המחלקות הסודיות של הפלמ"ח "המחלקה הגרמנית" ו"מחלקת המסתערבים". הילדים שומעים את סיפורי הגבורה רואים את הסרט המרגש ואת הקוף שעל הקיר שנשאר מאז..
    בצאתם מהמערה מחכה להם פארק חבלים אתגרי הכולל: 7 גשרי חבלים שונים בגובהם ובקושיים.
    לפרטים נוספים: 0524471109 |049898946

    שטיין טיולי אופניים חשמליים |מרכז שטח קיבוץ רמת דוד
    לקראת חופשת הפסח נפתח בימים אלו בקיבוץ רמת דוד, במבנה המיתולוגי של מועדון הוורטיגו הוותיק, מרכז השטח החדש של "שטיין טיולי אופניים חשמליים.
    טיולים מאורגנים, מומלץ לתאם מראש
    לפרטים נוספים: 053-2738359 | 04-6506785

    חוות דובי | קיבוץ רמות מנשה
    חוות דובי, מציעה חוויה אותנטית למשפחות ולקבוצות. טיולי סוסים במסלולים המרהיבים והייחודיים של פארק רמות מנשה דרך עדרי הבקר, הפריחות העונתיות והנחלים הזורמים ומגוון פעילויות, משחקי בוקרים, סדנאות אינדיאניות, טיולי ג'יפים וארוחות עשירות המוגשות בבקתת עץ יפיפיה.
    לפרטים נוספים: 054-3330051 |  049895743

    " אבודים היינו במבוך" מבוך בעמק | מושב שדה יעקב
    אירוע חוויתי לכל המשפחה בתוך מבוך שיחים ענק, המשתרע על 8000 מ"ר ובו שני קילומטרים של שבילים מפותלים ומסובכים. במהלך המבוך תעברו שמונה תחנות, בהם תקבלו כתב חידה, המרמז לתחנה הבאה, שתוביל אתכם ליציאה. במתחם מדשאה גדולה ומשחקים של "פעם" , פינות מוצלות ואפשרות לפיקניק, המקום מיועד למשפחות וקבוצות ומאפשר לינת קמפינג.
    לפרטים נוספים: 0505404473

    הקרקס החקלאי | מושב היוגב
    פסטיבל האביב בקרקס החקלאי במושב היוגב שבעמק יזרעאל , כל יום מופע קרקס מרשים ומצחיק לילדים וגם למבוגרים!
    השעות יכולות להשתנות עקב מזג אוויר לכן צריך לבדוק לפני הגעה באתר
    לפרטים נוספים: 0545500274 | 0545500175

    קטיף עצמי במשק ז"ק | מושב שדה יעקב בפסח
    ניתן יהיה לקטוף פירות ראשונים של פטל ותותי עץ, ליהנות מחורשה מוצלת, פריחה שופעת, עשבי תבלין ועוד.

    דבורת התבור | שדמות דבורה
    מיוחד לפסח סיור בעקבות סוד הפרעונים, ועונת זחלי המשי. סיור לכל המשפחה החושף את אחד הסודות בגדולים של הפרעונים – החניטת המומיות אותה למדו הפרעונים במצרים מהדבורים.
    לפרטים ותאום ביקור: 04-6769598| 04-6767459 | 050-5637645

     

    מרכז

    מוזאון ראשון-לציון

    המוזאון שוכן במתחם היסטורי המספר את סיפורה של ראשון-לציון כמעצבת סמלי הלאום ומבשרת ראשיתה של מדינת ישראל – דגל הלאום, "התקוה" וחידוש השפה העברית.
    החוויה מועברת באמצעות כלים וחפצים אותנטיים, מיצגים אור-קוליים, תצלומים ומסמכים היסטוריים.
    כל זאת ועוד – ביקור בבית הכנסת הגדול (1885) תשמעו את סיפור הקמתו ותסיימו בחזיון אור-קולי מרגש בבאר המושבה הראשונה בה מצאו מים וחרצו את גורל המייסדים לחיים.
    מוזאון ראשון לציון, רח' אחד העם 2 פינת כיכר המייסדים, טל. 03-9598862/90

    פסטיבל פסח בשפד"ן
    סיורים אקולוגיים, אירוע אופניים גדול וסדנאות עיצוב וצילום לכל המשפחה
    מרכז המבקרים של איגודן, הגוף האחראי על הולכת השפכים של מטרופולין דן ועל טיהורם, יציע לרגל חג הפסח סיורים וסדנאות מיוחדות של עיצוב גרפי וצילום דיגיטלי בנושאים אקולוגיים לכל המשפחה
    הסיור אורך כשעה ומשך כל סדנא כשעה ורבע.
    הסדנאות מתאימות לילדים בגילאי 6-15. אין צורך להביא כלום מהבית – כל הציוד כבר ממתין לכם במרכז המבקרים.

    פסטיבל קטיף נוריות בקדמה
    הפסטיבל מתקיים במושב קדמה, כ-3 ק"מ דרומית לצומת קסטינה, פחות משעה נסיעה ממרכז הארץ ודקות מאשקלון, אשדוד, גדרה ויישובי הסביבה.
    תמורת 40 שקלים בלבד תקבלו גביע ומספרים ותשתתפו עם כל בני המשפחה בקטיף עצמי של נוריות בשלל צבעים: אדום, לבן, ורוד, צהוב, כתום זהוב ועוד.
    לפרטים נוספים: 052-2676780.

    גוש דן ותל אביב

    תערוכת מכוניות ורכבות

    עשרות מכוניות מיניאטוריות של חברת 'מרצדס' מהמאה ה- 19 ועד היום ביניהם מכונית הדיימלר הראשונה משנת 1886 וקילומטר של מסילות רכבת ורכבות מיניאטוריות נוסעות בנופי אירופה
    פינת יצירה-הדבקה של מכוניות ורכבות בתלת מימד, פינת פאזלים ושולחן הפעלה של רכבות מינאטוריות. כל ילד יוכל ליהנות מעשייה של יצירה אחת בחינם.
    פסח לילדים במוזיאון העיצוב חולון – ללא תשלום!!

    תערוכה חדשה: "משחקים במוזיאון העיצוב". מותחים את גבולות עולם הדמיון ועפים אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות בשדה האיור העכשווי ובעולם מגרשי המשחקים". וירוסים" במוזיאון העיצוב ובמתחם המדיטק: משחק קלאס ענק המצויר על רחבת המוזיאון, גדר מוזיקלית, מוטציות של שירי ילדים, חדר צעצועים, קוביות הצצה, מתקן לגלגול מטבעות, עמדת הטסת מטוסים, ציור על חלונות, מיצג של מתנפחים

    הכניסה למוזיאון בימים אלו הינה ללא תשלום!

     

    היכל הקרח 

    היכל הקרח בחולון מזמין אתכם להפנינג חגיגי עם שלל אירועים לכל המשפחה במשך כל ימי החופש. משחקי ראווה של הוקי קרח, מופעי החלקה אמנותית, ועוד שפע של פעילויות מלהיבות !!!
    לפרטים בנוגע לקבוצות מאורגנות, הפקת אירועים, רכישת כרטיסים ומנויים: 03-5323008

     הפנים הרבות של אמנות הבובה
    תערוכה חדשה ומרתקת לכל המשפחה, הפותחת צוהר לעולמם המופלא של אמני בובות מהארץ והעולם, נפתחה במוזיאון יפו העתיקה
    התערוכה פותחות צוהר לעולמם המופלא של אמני בובות עכשוויים מהארץ ומהעולם, המקדישים חייהם ליצירת דמויות מפתיעות בהשראת עולם האגדות, סיפורי ילדים, תיאטרון, תקופות היסטוריות שונות, תרבויות ועמים, מקומות בעולם ועוד.

    פארק נאות קדומים, מודיעין
    "בעקבות עולי הרגל הקדומים"

    אירוע חווייתי לכל המשפחה
    סיור – סיפורו של העולה לרגל הנרקם לאורך מסלולי פעילות חווייתיים וצבעוניים המפגישים את המטיילים עם דמויות ופעילויות של בעלי מלאכה קדומים כגון: קליעת סלים, רקיחת צבעים ואריגת בדים.
    למידע נוסף ולשאלות: 08-9770770

    פסח בחבל מודיעין

    במרחב הכפרי של יערות בן שמן עמותת תיירות חבל מודיעין מציעה שפע הרפתקאות לכל המשפחה בחופשת פסח. בין שדות מוריקים במרכז הארץ, נחבאות פינות חמד קסומות, בהן אפשר לבלות שעות, בשלוות הטבע או דווקא באקסטרים… שחזור עליה לרגל בנאות קדומים, משחקי חץ וקשת בכפר חשמונאי בשילת, משימת 'חפש את האפיקומן' ביער בן שמן, האכלת תרנגולות חופש בחוות הזיתים אלאדין שבכפר רות, פעילות סנפלינג היפראקטיבית במצוקי שילת, יריד אומנות וריפוי הוליסטי ברוח הרב קרליבך במבוא מודיעים, טיולי סוסים וריינג'רים ביער, טעימות יין ביקב רות, חליבת עיזים וייצור גבינות בבית האיכר, סיורי טבע ברגל או ברכב.
    תחנת מידע של קק"ל תפעל בכניסה למתחם מצפה מודיעין במהלך חול המועד.
    מתחנת המידע יצאו סיורים מודרכים ללא תשלום בהרשמה מראש בקו ליער: 1-800-350-550
    לקופון הנחה ופרטים, עמותת תיירות חבל מודיעין: 03-9728999

     

    ירושלים

    התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע

    התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע היא אתר הטבע העירוני הראשון בארץ. התחנה נמצאת ברחוב רוטשילד בירושלים, צמוד לבניין הכנסת.
    אביב חדש במוזאון מגדל דוד

    פרטים והזמנת מקומות בטל. 6265333- 02 וגם 2884* הזמנת קבוצות בטל. 6265327 -02

    מוזיאון פעיל עין יעל בירושלים, המחזיר את המבקרים 2,000 שנה לאחור

    סדנת מתופפים; סדנת חץ וקשת; סדנת קרמיקה; סדנת מחזור; בישולי שדה; רכיבה על סוסים; תהלוכת אביב; חליבה והכנת גבינות בפינת החי ועוד שלל פעילויות באתר המרהיב 02-6451866

    קרקס פלורנטין
    עולם האש והמים נפגשים על במה אחת בירושלים!

    מופע מרהיב ועוצר נשימה בהשתתפות אמני קרקס בינלאומיים:
    י' בניסן- כ"ב בניסן
    במתחם התחנה הראשונה בירושלים
    בהפקת חברת "בימות"
    מופע הקרקס מציג מסע מרתק של ארבעת היסודות: האש, הרוח, המים והאדמה הנפגשים על במה אחת- במת הקרקס. המופע כולל פעלולי אש בחום של 270 מעלות ובמת מים גדולה ודינמית.

    לסייר עם דידי הבובה בעיר דוד

    דידי מזמין את כל הילדים להרפתקה בעיר דוד.
    חוויה מהנה באתר הקדום, בו נגלה סיפורים ודמויות שיקומו לחיים בין העתיקות.
    בואו לעזור לדידי למצוא את השביל הנכון ולגלות את הסיפורים הטמונים באבני עיר דוד
    משך הסיור : כשעה וחצי

    פעילויות פסח בתיירות צובה

    טיול מודרך מתנ"ך עד תש"ח

    במהלך חג הפסח יערוך מלון צובה סיורים אל התצפיות היפות והמעניינות ביותר באזור צובה.
    לקראת פסח בקיפצובה: כוכבי ערוץ מאיר בהפנינג מופעים לציבור הדתי
    בחופשת פסח בימים 8-9.4.14. יגיעו לקיפצובה כוכבי ערוץ מאיר- אבישי, יונתן ואסי- להפנינג מופעים ססגוני והפעלות שונות ברוח החג.
    לכרטיסים מוזלים להפנינג: בימות 6226*
    לפרטים: 02-5347952

     

    יו"ש

    בנימין

    סדנאות מלאכות קדומות, שחקני רחוב, מיצג מולטימדיה חדשני המוצג על גבי נוף כרמים,
    מופע של תיאטרון אספלט ומופע כלבני עם פריזבי, סיור במפעל ייחודי לצביעת התכלת,
    ביקור בחצר התימנית הייחודית, סדנת גינות מינאטוריות,
    טיולי אופניים, ריינג'רים, טרקטורונים וג'יפים לצד אירוח באוהלי שטח או בצימרים מפנקים
    ומבחר טיולים בטבע אל האתרים המרשימים של בנימין עם בית ספר שדה עפרה!

    מרכז המבקרים "שילה הקדומה"
    מרכז המבקרים של "שילה הקדומה" מזמין את המשפחות לעלות לרגל בפסח לעיר המשכן בימים רביעי- חמישי של חוה"מ,
    16-17.4 בין השעות 9:00-18:00 (סיור אחרון בשעה 17:00) וביום שישי ה-18.4, בין השעות 8:00-14:00 (סיור אחרון בשעה 13:00).
    לפרטים והרשמה לפעילויות השונות:  02-9944019

    חוות עמק איילון | מבוא חורון
    חוות עמק איילון מזמינה את המשפחות לחוות את הטבע באמצעות פעילויות חווייתיות שיתקיימו בחוה"מ פסח, 16-17.4 בין השעות 9:00-18:30. "תיאטרון אספלט" יתארח בחווה ויציג מופעי הומור וקטעי קרקס משעשעים המתאימים לכל המשפחה

    סדנאות, מיצגים וסיורים במרכז המבקרים "נחלת בנימין" | יקב פסגות (מול תחנת הדלק)
    מרכז המבקרים "נחלת בנימין" הינו מרכז הכולל בתוכו את יקב "פסגות" ומספר את הסיפור של התנ"ך והיין מלפני 3000 ועד ימינו.
    במרכז המבקרים אודיטוריום בו מוקרנים 3 מיצגים עלילתיים מרתקים המתאימים לכל המשפחה.
    לפרטים: 02-9979333

    סיור היכרות במפעל הייחודי לצביעת תכלת "פתיל תכלת"- כפר אדומים
    מי שמחפש פעילות ערכית ומעניינת לפסח יוכל להגיע במהלך חוה"מ פסח, בימים רביעי-חמישי, 16-17.4 למפעל לצביעת פתילי התכלת של הטלית וללמוד על הצבע המיוחד המופק מחלזונות ימיים
    לפרטים והרשמה: 02-5900577

    חוויה במדבר | מצפה יריחו
    אירוח באוהל למשפחות וקבוצות, טיולי ג'יפים או אופניים, לינת בשטח(אוהלים) או בצימר(עד 6 אנשים) פתוחים בפסח בתיאום מראש. להזמנות: דניאל 052-2861255

    טיולי ריינג'רים וטרקטורונים ב"טרקטורון- כנען תיירות" | תחנת הדלק כפר אדומים
    בנוף המרהיב של מדבר יהודה ונחל פרת יתקיימו במהלך חוה"מ פסח טיולי ריינג'רים ופולאריס בנהיגה עצמית וטיולי ג'יפים מודרכים.
    להזמנות: 02-5353840 02-5355351

    פסטיבל "חומר ולבנים" בחאן ענבלים | נווה ארז (בדרך לנחל פרת, על כביש אלון)
    פסטיבל "חומר ולבנים" לכל המשפחה. לפרטים והרשמה: 050-7451432

    טיולי אופניים | עלי ושילה הקדומה
    בימי חוה"מ תהיה תחנת השכרה בשילה הקדומה ובמרכז המסחרי ביישוב עלי תהיה פתוחה ותציע אופניים לטיולים באזור להשכרה
    לפרטים: יהודה 050-6449024

    סדנאות גינות מינאטוריות במסעדת "המערה של רחלי ויואל"| פסגות
    משתלות אליהו בשיתוף מסעדת "המערה של הבית הכתום" עורכות קרנבל של גינות מיניאטוריות.
    לתיאום: יואל 050-3457070

    מענית סטודיו לזכוכית | קידה
    ביקור חוויתי בסטודיו לאומנות בזכוכית בשיטת פיוזינג, כולל הדגמות לקבוצות מעל 10 איש.
    מענית 052-3767091

    החצר התימנית | כוכב יעקב
    בכוכב יעקב נמצאת החצר התימנית הייחודית שתהיה פתוחה למבקרים בכל ימי חוה"מ פסח. המבקרים יוכלו להתרשם ממבנה ייחודי המדמה בדיוק רב את בתיהם העתיקים של היהודים בתימן. מומלץ לתאם ביקור מראש: 058-4209505, 052-2209505

     

    ארץ בנימין | מדרשת עפרה
    ימי פעילות: בימים רביעי חמישי, ט"ז-י"ז ניסן תשע"ד, 16-17/4/14
    לפרטים נוספים והרשמה: ארץ בנימין, המדרשה ליהדות בעפרה: 02-9975411, 052-4760320.

    פעילות רשות הטבע והגנים בחג הפסח 16-17.4:
    מתבלבלים עם בלבלו- תיאטרון רחוב בשומרוני הטוב
    אירוע מצחיק ומפתיע בשיתוף הקהל ולכל המשפחה- סיורים, יצירה, שחקנים ומופע.

    לרשות המטיילים נפתח מרכז מידע חדש של עמותת תיירות חבל בנימין במתחם תחנת נדלק מכמש (כביש 60) שיהיה פתוח בחוה"מ פסח בימים 16-18/4 , בימים רביעי וחמישי בין השעות: 8:00-15:00
    וביום שישי בין השעות: 8:00-13:00

    גוש עציון

    חפש את המטמון בגוש עציון

    בעקבות אירועים מתולדות עמינו בגוש עציון- משחק לכל המשפחה.
    המשתתפים יקבלו כתבי חידה בצירוף חוברת מקורות וייצאו למסע בזמן ובשטח בו יעקבו אחר אירועים מתולדות עמינו אשר אירעו בגוש עציון לאורך ההיסטוריה.
    המשחק יתקיים בכל ימי חול המועד

    אמת הביאר

    טיול רטוב ומהנה במנהרה תת קרקעית שעומקה 12 מטר ואורכה 130 מטר. האמה היא חלק ממערכת המים שבנה הורדוס להולכת מים לירושלים ולבית המקדש. המסלול כולל הליכה חווייתית בנקבה שמימיה הזורמים מגיעים עד גובה ברכיים.

    טיול אופניים מגוש עציון לים המלח

    בשעת בוקר מוקדמת נצא מהיישוב קידר אשר בסמוך למעלה אדומים. נעפיל אל הר מונטר (העזעזל של ימי בית שני) נשקיף אל מנזר המרסבא התלוי על מצוקי נחל קידרון, נגלה פינות עלומות במרחבי מדבר יהודה נחצה את בקעת הורקניה נשקיף ממרומי מצוק ההעתקים אל ים המלח ונסיים סמוך לבקע ים המלח
    תאריך: יום א', כ' בניסן (20/4)
    דרגת קושי: לרוכבים מנוסים בלבד

    החיזיון האור קולי בכפר עציון

    חיזיון אור-קולי ואתר הנצחה מספרים את פרשת הגבורה של מתיישבי גוש עציון – ההתיישבות והמערכה. האתר מנציח את הדרמה רבת העוצמה שהתחוללה במקום ואת סיפור המורשת של גוש עציון.
    במרכז המבקרים קיימים מופע אור קולי, תערוכת קבע וארכיון אשר עוסקים בסיפור המאורעות .

    בית ספר שדה כפר עציון – 02-9935133

    חוות האיילים

    ספורט אתגרי בחוות האיילים, פיינטבול בקליבר 3, טיולי ג'יפים וטרקטורונים.
    מטיילים ונהנים – סיור וטעימות יין ביקב גוש עציון, מחלבה בחוות שדה בר, ארוחה בשרית בכפר עציון (לקבוצות).

    זוחלים במערת חריטון!
    סיורים מודרכים ללא תשלום בנחל תקוע ובמערת חריטון. סדנאות יצירה במקום (בתשלום),
    עוד באזור:
    סיורים, הצגות ומשחקים בגן לאומי הרודיון, אומנות ומתנות בגלריית ורניסאז' בתקוע, טיולי ג'יפים בנחל תקוע ומדבר יהודה.
    במרחק רבע שעה נסיעה אטרקציות לכל המשפחה: ספורט אתגרי, טרקטורונים, חיזיון אור קולי, טיול רטוב באמת הביאר,חיות במרכז חוויות, פיינטבול, סיור וטעימות ביקב ועוד.

     

    דרום

    תרבות לכל הגילאים באופקים

    פסטיבל התרבות והאומנות " פסטיבל מדרום" בעיר אופקים. הפסטיבל שיערך בין התאריכים 1-3 באפריל יכלול שלל אירועי תרבות.
    פסטיבל צפרות לכל המשפחה בחול המועד פסח – באילת

    כ-500 מיליון ציפורים חולפות בימים אלה מעל ישראל ורבות מהן מעל העיר
    בפארק הצפרות מזמינים את עם ישראל להגיע בהמוניו לפארק , לבילוי משפחתי חוויתי שיוסיף ערך מוסף לחופשה המשפחתית בדרום.
    הפארק פתוח בכל ימות השנה והכניסה אליו היא חופשית. בחול המועד פסח, בימים רביעי, חמישי ושישי (16,17,18 באפריל) בין השעות 09:00 בבוקר ל-13:00 יתקיים בפארק פסטיבל צפרות לכל המשפחה.

    בנחל כזיב 2.2011 022

    מפעל פתיל תכלת- צילום שחר כהן (1)

    כרמלים

    פסח ברפת שביל פרות החלב

    ראש הנקרה

    שלל פרחים דרור חפר



    0 תגובות