ארבע מי יודע: ארבעה לילות סדר לילדים ונערים מיוחדים ב"עלי שיח"

    יוסי אשר No Comments on ארבע מי יודע: ארבעה לילות סדר לילדים ונערים מיוחדים ב"עלי שיח"
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארבעה לילות סדר יתקיימו בחג הפסח במסגרת אגף הנופשונים של עלי שיח.

    גם בשנה שעברה, קיים ארגון "עלי שיח" ליל סדר מיוחד לילדים ולנערים עם אוטיזם, פיגור שכלי, ומוגבלויות שונות. עבור חלק מהמשפחות הייתה זו הצלה של ממש.

    משפחות שילדיהן השתתפו בליל הסדר המיוחד סיפרו כי עלי שיח הוא הארגון היחיד שמקיים ליל סדר כהלכתו עבור אותם נערים, בשל העובדה שבדרך כלל המדריכים והמתנדבים רוצים לשהות עם משפחתם בלילה זה. "אנו רואים בזה הקרבה עצומה למען מטרה נעלה", אמרו המשפחות.

    השנה, גברה הדרישה מהורים לילדים מיוחדים, המבקשים שעלי שיח תדאג למצוא עבור ילדיהם מסגרת מתאימה לליל הסדר, מאחר ומדובר בילדים שקשה עד בלתי אפשרי לחגוג עימם בקרב המשפחה.

    על אף שמדובר בהערכות לוגיסטית מורכבת, בעלי שיח נרתמו ליוזמה המיוחדת וארבעה בתים יהיו פתוחים במסגרת הנופשונים ויקיימו ליל סדר כהלכתו.

    נדיבים מידידי הארגון שנחשפו לפעילות הייחודית לקחו על עצמם לממן ארוחות חג לילדים אוטיסטים בבתי עלי שיח.
    בנוסף, בכל ימי חול המועד יהנו הילדים שיתארחו בארבעה בתים אילו מאטרקציות, חוויות וטיולים מיוחדים. המטרה היא לספק לילדים שמחת חג והנאה, למרות שאינם נמצאים עם המשפחה הטבעית והקרובה להם.

    "מלכתחילה התכנון היה להפעיל דירה אחת ובה לרכז את כל הילדים והנערים שאמורים היו להשתתף בליל הסדר", מספר חיים פרקל, יו"ר עלי שיח. "אבל תחנוני ההורים גרמו לנו לפתוח ארבעה בתים שבהם יתארחו עשרות ילדים ונערים. מצד אחד, לא יכולנו לעמוד בפני המשפחות והביקוש רק גובר מיום ליום, מאחר ואנחנו הארגון היחיד שמקיים ליל סדר כזה. מצד שני, קשה למצוא צוות שיסכים לשהות עימם. אנו שמחים שהצלחנו להיענות לפניות הרבות ובעז"ה נקיים ארבעה סדרים עם צוות של מדריכים מסור במיוחד".

    "מדובר בילדים קשים שמרתקים אליהם את הסובבים בכל שעות היום", מוסיפה הגב' מ. שוורץ, מנהלת אגף הנופשונים בארגון. "משפחות שבבתיהן ילדים כאלו לא יכולים לקיים שמחת חג כהלכתה מאחר והם נדרשים לטפל בילד, שהתנהגותו אינה מאפשרת ניהול של שולחן הסדר. לצערנו, אצל חלק מהמשפחות מדובר ביותר מילד אחד עם פיגור קשה ולפעמים גם עם נכות פיזית. יש ילדים שיתארחו אצלנו במשך כל שבעת ימי החג".

    נתי, רכז אחד מבתי הנופשון של "עלי שיח", מספר על אחד הילדים שעומדים להתארח בחג.נ"מדובר במשפחה מירושלים שבנה הבכור האוטיסט בן 17, ועד היום הוא שהה בבית המשפחה גם בחגים. מצבו המורכב גרם להורים לסרב לכל הצעה של הוצאת הילד מהבית, ולו למספר ימים. במהלך השנה האחרונה הכירה המשפחה את "עלי שיח" ואת אגף הנופשונים, ופגשה את הצוות המדהים המפעיל אותם. לראשונה, הם מתכוונים להשאיר את הילד ב"עלי שיח" ולחגוג את החג עם ששת הילדים האחרים. הם ושכמותם יודעים כי ניתן לסמוך על המדריכים של "עלי שיח" שמורגלים להתמודד עם מצבים מורכבים".



    0 תגובות