בין פסגות ירוקות למסעדה של סבתא חנה • טיול ביצהר

    אסתי חדד Comments Off on בין פסגות ירוקות למסעדה של סבתא חנה • טיול ביצהר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    עצי השקד פורחים לאורך כל הדרך המובילה מהשפלה ליצהר. הפריחה עוטפת כל חלקה יפה בדרך הקסומה העולה למרום גב ההר עד לישוב יצהר. פרחי הכלנית טובלים באדום, רקפות מבצבצות בין הסלעים כיאה לתיאור "מתחת לסלע פורחת לפתע רקפת נחמדת מאוד.." ובין לבין כרכומים, סתווניות ועוד משלל פרחי הבר.

    מפסגת ההר ניבטים לנגד עננו נופי ארץ ישראל. במערב מגדלי החוף, בצפון רכסי הר הברכה והר עיבל, ממזרח בואכה ארץ השמש העולה הרי הגלעד ובדרום פסגות הרי בנימין.

    ברוכים הבאים ליצהר

    בשנת תשמ"ד הקים גרעין משפחות את היישוב יצהר. לנגד עיניהם של המייסדים עמדו בעיקר יישוב השומרון הפרחת ארץ ישראל. מקורו של השם יצהר בשמן הזית אשר הופק מהזיתים של הרי השומרון.

    האזינו ל"על המפה" עם קובי פינקלר על "יצהר"
    [audio:/wp-content/uploads/2012/02/izhar_290212.mp3|titles=izhar_290212]

    תחילה לטבע במלוא הדרו בשמורת האלונים.
    בגובה של כ-800 מטרים פורחת ועולה שמורת האלונים. שביל נעים להליכה מוביל אותנו מבתי היישוב לכיוון השמורה. עצי אלון עתיקים, מטילים צל על כל הירק הפורח תחתם בימים אלו של החורף. סופו של המסלול הקצר בתצפית נוף מדהימה לעבר מרחבי ארץ ישראל.

    דקותיים של הליכה ואנו עומדים בפתחו של בית שכולו מעשי ידי אומן. מעיין, שעשתה דרך ארוכה עד ליהדות יוצרת כאן עבודות אומן שאין דומה להן. אפילו האסטרונאוט שנספה באסון המעבורת אילן רמון מונצח כאן בדמות יצירת מופת. לא נגלה. תגיעו בעצמכם. מעיין ובעלה למשפחת עייש, מציעים סדנאות ליצירת טבעות, צמידים, בתי מזוזה ואפילו חתנים בדרך מוזמנים ליצור כאן בעצמם טבעת אירוסין או נישואים. סדנא בת שעה וחצי עולה כ-150 ₪. פשוט חוויה משפחתית.

    תכינו כלי עבודה - סדנת אומנות

    במרחק של כ- 800 מטר מהיישוב, במדרון ההר, נמצא "בור הציפורים" – בור קארסטי עמוק, אשר בו מקננים מידי שנה אלפי עורבים ויוני סלע. מידי שנה, בתקופת הקינון, מגיעים לאזור מטיילים מכל קצות הארץ, על מנת לחזות במראה המרהיב של מאות העורבים והיונים המגיעים אל הבור.

    לאחרונה פתחה כאן חנה בת המקום מסעדה כשרה למהדרין העונה לשם "סבתא חנה".
    21 שנים היא חיה ביצהר "באתי בעקבות הבת" היא מספרת לנו תוך כדי אפיה, בישול (ניחוחות הבישול ההונגרי עולים מהמבטח הקטן שבביתה).

    אין כמו האוכל של סבתא

    בשעות הערב בין 17:00 ל-22:00, תוכלו לחמם את קיבתכם במרקים משובחים ומאפים מיוחדים ובימי שישי בברנאץ' עשיר בגבינות, סלטים, לחמים אפויים היטב ובמנות קינוחים. 120 ₪ לזוג. באמצע השבוע תוכלו להזמין: ממולאים, עופות ושאר מטעמים. 02-9975561
    ואיך אומר לנו בסוף הסיור אחד מבני המקום? "אתה רואה. יש חיים נורמלים ביצהר".

    הבית הציורי של סבתא חנה - משקיף לנוף קסום

    עוד באזור
    בהיותו של הישוב סמוך להר גריזים, לא נחמיץ ביקור בשכונת השומרונים, המקיימת אורח חיים ייחודי. סמוך לשכונת השומרונים נמצא 'מצפה יוסף' ובו תצפית על קבר יוסף, הר עיבל וכל שכם וסביבותיה (עמותת התיירות בניהולו של נתי ישראלי פתחה תצפית נהדרת במקום) במרכז המקום, מוזיאון להכרת אורח החיים המיוחד של השומרונים ולמרגלותיו של המוזיאון מפעל עתיק יומין ל.. לטחינה. כן. כמו פעם בכשרות מהודרת. ניתן לבוא, להציץ, לסייר בתיאום ולראות כיצד מגרגירי השומשום מופקת הטחינה. עוד מידע בעמותה התיירות המקומית שומרון 03-9066402

    תביאו פיתה פלאפל וחמוצים - מוזיאון הטחינה

    מידע תורני
    בתי כנסת ביצהר מצויים בשפע. במקום גם מקוה וכמובן הרבה שיעורי תורה. פרטים במזכירות הישוב.
    טלפון 9975444–02 רב הישוב שנותן גם הכשר למסעדה: הרב דוד דודקביץ.



    0 תגובות