לראשונה: הקהילה היהודית העתיקה בסין תקיים סדר פסח כהלכתו

    דוד קורצווייל No Comments on לראשונה: הקהילה היהודית העתיקה בסין תקיים סדר פסח כהלכתו
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-100 משתתפים מקרב הקהילה היהודית העתיקה של קייפנג שבסין צפויים לקחת חלק בסדר פסח ראשון מסוגו שיתקיים ביום שני הבא, 14 באפריל, בחסות ארגון שבי ישראל. ליל הסדר, שייערך בפעם הראשונה מזה מאתיים שנים על פי ההלכה, ינוהל על ידי צורי (הנג) שה, בן 28, שעלה לישראל מקייפנג לפני מספר שנים באמצעות ארגון שבי ישראל והשלים את תהליך הגיור בשנה שעברה.

    כחלק מההכנות לקראת ליל הסדר, ארגון שבי ישראל החליט לשלוח את שה לקייפנג וביחד איתו את הפריטים הנחוצים לקיום סדר פסח מסורתי כדוגמת, חבילות של מצות כשרות מישראל, יין קידוש כשר לפסח, הגדות של פסח שהוכנו במיוחד בעברית ובסינית, עוגות כשרות לפסח, חזרת וחרוסת.

    "אנו גאים ונרגשים לארגן אירוע ההיסטורי הזה", מסר מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל. "הצאצאים היהודים בקייפנג הם החוט המקשר בין העם היהודי לעם הסיני, וזה מרגש מאוד לראות את שרידיהם של הקהילה המופלאה הזאת חוזרים לשורשיהם היהודיים בשעה שהם נערכים לקראת חג הפסח הקרב", הוסיף.

    לאורך שנים רבות, יהודי קייפנג נאבקו כדי לשמר את הזהות היהודית שלהם, תוך שהם מנחילים לדורות הבאים את המעט שעוד נותר ממה שהיה פעם קהילה יהודית מפוארת. במאות השנים האחרונות הקהילה נסחפה אל תוך תהליך מואץ של התבוללות, אבל למרות זאת, עדיין יש בעיר כאלף איש שמזוהים בוודאות כצאצאי הקהילה היהודית בקייפנג. מדובר באנשים עם קשר ישיר לעם היהודי שרואים את עצמם כחלק מהמשפחה היהודית הנרחבת. יהודי קייפנג חיים את חייהם בין שתי תרבויות. הסממנים היהודים ששימרו אינם רק עדות לעברם היהודי אלא גם עדות לקשר האמיץ ששרר בין העם הסיני לעם היהודי במשך למעלה מאלף שנים.

    בשנים האחרונות מתרחשת התעוררות מרתקת בקרב צאצאי הקהילה היהודית, ובעיקר בקרב צעירים סינים שמחפשים את שורשיהם וזהותם. לדברי פרוינד, "על העם היהודי להושיט יד לצאצאי הקהילה היהודית בקייפנג ולסייע לאלה מביניהם שמבקשים ללמוד עוד על שורשיהם וזהותם היהודית".

    קהילה יהודית סין

    קהילה יהודית סין תפילין



    0 תגובות