הרב ציון בוארון: "תוך כמה שנים ייסגרו כל הישיבות הספרדיות"

    יוסי אשר 4 Comment on הרב ציון בוארון: "תוך כמה שנים ייסגרו כל הישיבות הספרדיות"
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר בית הדין הרבני הגדול הדיין הגאון רבי ציון בוארון אומר בהדורה המרכזית לבצלאל קאהן כי "בכל העולם כולו אין חוק כזה. חוק חמור ולחרפתנו אסור ללמוד פה תורה. הציבור האשכנזי הוא מאוחד וחזק ולא ייפגע, הציבור הספרדי שבא מפשפחות נחשלות, מהפריפריה, וכח העמידה שלהם הוא חלש יותר. יש לי חשש שתוך 3 או 4 שנים כל הישיבות הספרדיות ייסגרו".

    "אין לבחור הספרדי גב משפחתי שיסייע לו להתמודד. ראשי הישיבות זה לא כמו הבית. אם יש משפחה מאוחדת ומגבשת זה מסייע".

    "אם הם לא ילמדו תורה הם עלולים להדרדר לפשע. זה מה שחסר למדינה" שאל הרב.

    במקביל, במכתב שפרסם הרב בוארון הוא כתב: "אל אחינו בית ישראל אוהבי התורה ולומדיה, בימים אלו נתקבל לצערינו בממשלת ישראל חוק הגיוס הכופה על בני התורה להתגייס וגם מטיל עונשים כולל מאסר. חוק זה טומן בתוכו הרס וחורבן הישיבות הספרדיות עד כדי סגירה ממש, חלילה. כי בעוד שלאחינו האשכנזים יש את האפשרות לחיות עם החוק הזה והישיבות שלהם ישארו בשלמותן בעזהשי"ת, אבל מצב בני הישיבות הספרדיות אינו כן.

    הציבור הספרדי בכללותו (כולל אלה שמוגדרים חילונים ומשתייכים למפלגות חילוניות) הינם אוהבי התורה ומכבדיה בכל ליבם ונפשם (כותב שורות אלו בשיחה עם חברת כנסת ספרדית המשתייכת לסיעה הנחשבת לאנטי דתית התפארה שהיא עצמה שולחת בקביעות תרומות לישיבות קדושות ודי בזה להעיד על הכל).
    אנו פונים לכל אלה מאחינו אשר להם שיג ושיח עם מפלגות הליכוד והבית היהודי להפעיל השפעתם לתיקון החוק כי בנפשנו הדבר.

    וישראל אשר עליהם נאמר 'ועמך כולם צדיקים' מאמינים ויודעים שכל קיומנו וביותר בארץ ישראל הוא בזכות לימוד התורה בשלימות הראויה יומם ולילה, וכמאמר חז"ל על הפסוק "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים", במה עומדות רגלינו במלחמה להדוף ולהשבית אוייב ומתנקם, בזכות שערייך ירושלים שעוסקים בתורה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למשמע הדברים הנוראיים הללו העצב עמוק עמוק, . זו תהיה מכה נוראית לעולם התורה ולמגזר הספרדי באופן מיוחד. אוי לנו שלעולם כזה נורא אנו באים.. . השם יציל את עמו ישראל.

    2. 2

      החברה הישראלית/יהודית כולה תשלם מחיר מאוד יקר כאשר ייפסק עולם התורה. וחבל שרק מעטים מבינים זאת. יאיר לפיד וחבר מרעיו יישלמו את הדין.

    3. 1

      מרן הרב בוארון, מגדולי הפוסקים בדור, ורבו של מרן הרב עמאר – אשריינו שזכינו.