האזינו: הרב איידלס נשאל האם סיגריות צריכות כשרות לפסח

    יוסי אשר | צילום: אילוסטרציה 6 Comment on האזינו: הרב איידלס נשאל האם סיגריות צריכות כשרות לפסח

    גופים פרסומיים המזוהים עם אחת מחברות הסיגריות עלו בקמפיין המזהיר מפני עישון סוגי סיגריות בפסח היכולים להגיע לחשש חמץ • הרב חיים איידלס הביא שכבר לפני 250 שנה התירו לעשן סיגרים שיש בהם חמץ גמור

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתוכנית "דרך חיים" עם הרב חיים אידלס עלה מאזין לשאול על נושא של סיגריות כשרות לפסח.

    תשובת הרב: "לפני 250 שנה נשאלו פוסקי הדור דאז הגאון רבי שלמה קלוגר והגאון רבי יהודה אסאד תלמידו של החתם סופר האם מותר לעשן סיגרים בפסח.

    על הסיגרים האלו טפטפו עליהם מעט בירה לתת להם טעם טוב יותר – הוי אומר חמץ גמור ובכל זאת שני הפוסקים אמרו שמותר לעשן אותם בפסח ללא חשש"

    הרב איידלס האריך בבעיות שיש כיום בסיגריות, בדבק המחבר בין חלק הספוג לחלק הטבק, ואנו חוששים שמא יש שם עמילן ולזה נדרשו גופי כשרות.

    לסיכומו של דבר אמר הרב כי שריפת הדבר אינו נחשב דרך הנאה ולכן מי שמיקל בנושא יש לו על מי לסמוך. מי שרוצה להחמיר – יחמיר, אולם אין צורך בכך.

    האזינו לתשובה:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      עד כמה שידוע לי נראה לי שהמשנה ברורה כותב שזה אסור

    2. 5

      אני לא בא להוריד מכב' של הרב איידלס, אבל הרבה מורי הוראה
      מ ה מ פ ו ר ס מ י ם היום טוענים שיש בזה הרבה מעבר לטיפטופים ויש תמציות וחומרי טעם שנותנים שם וכהודאת בעלי המפעלים בעצמם.
      לכן לא צריך לבוא ולקרר אחרי הוראות גדולים וענקים שסוברים אחרת מכב' הרב איידלס וגם אם רוצים לבוא ולתת היתר על חשש איסור חמץ, לא צריך לעשות זאת כך וכאמור לעיל.

    3. 3

      איסור הנאה מחמץ בפסח הוא הנאה ישירה מהחמץ עצמו הוי אומר הנאה ממשית, הוי אומר שבסיגריות ההנאה היא לא ממשית מהסיגריה אלא מאפקט העישון שזה בעקיפין.
      אני עצמי לא רב, ולכן כל אחד ישאל את רבותיו. מה שכתבתי זה לפלפול בעלמא, ואני עצמי סומך ע"ז.

    4. 2

      אסור לאכול תערובת חמץ בפסח גם אם התבטל לפני החג. אמנם תערובת חמץ שהתבטל לפני פסח ואינו ראוי לאכילת כלב מותר ליהנות ממנו כמו דיו שמשתמשים ברכיבים של חמץ ממש אם נעשה לפני החג מותר להשתמש בו בחג לכתחילה. המחלוקת פה לדעתי תלוי בהאם עישון נחשב כאכילה ואסור או כשאר הנאה ומותר