כשהרב הראשי ביקר אווזים

    יצחק לוין No Comments on כשהרב הראשי ביקר אווזים
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    בימים אלו משתתפים הרבנים הראשיים לישראל בביקור בהונגריה, כאשר בין היתר קיימו סיורים במגוון תחנות יהודיות היסטוריות, ובהם 'אנדרטת הנעליים' המפורסמת של יהודי הונגריה הי"ד שנרצחו בשואת יהודי אירופה, וכן ב'מצעד החיים' ובטקסים בהשתתפות גורמי ממשל בכירים מהמדינה.

     

    אל הביקור המיוחד בהונגריה, בחר הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו שליט"א להגיע יום קודם כדי להספיק ולבקר במשחטה היחידה הכשרה בעולם לשחיטת אווזים הממוקמת בדרום מערב הונגריה.

     

    הרב הראשי אשר נכנס לביקור הפתע אל המשחטה מלווה בעוזרו לענייני כשרות הרב אליהו מלול, פגש בצוות השוחטים מטעם הרבנות הראשית השוהה במקום שנדהמו לראות מולם לפתע את הרב הראשי לישראל. הרב לאו עמד מקרוב אודות תהליך השחיטה של האווזים, מרגע קבלתם אל המשחטה ועד הבדיקות המיוחדות הנערכות לאווזים בטרם ולאחר שחיטתם בשל מבנה גופם הייחודי הדורש הבנה מקצועית ומיומנות שחיטה מיוחדת.

     

    במהלך הביקור שוחח עם צוות השחיטה המסור שעשה במקום מלאכת קודש וגילה כי המלאכה נעשית כדת וכדין ולפי כל הדרישות.

     

    לאחר מכן, הרב הראשי נסע אל הקצה השני של הונגריה כדי לקיים ביקור גם בבית הגידול של האווזים, על מנת וללמוד על צורת הגידול של האווזים, כאשר מאכילים אותם באוכל רך והטיפול בהם מתקיים בצורה ובאופן ייחודי. הרב הראשי האכיל במהלך ביקורו את האווזים בעצמו כדי לבדוק את הדברים ביסודיות, וביקש לראות מקרוב כל צעד ונושא הנוגע לגידולם של האווזים בטרם הגעתם לשחיטה במשחטה בו ביקר קודם לכן.

     

    במהלך ביקורו בהונגריה, פגש הרב הראשי הגר"ד לאו שליט"א את נשיא הונגריה בפגישה רשמית ומיוחדת, כאשר הנשיא אמר כי הוא מתרגש מבואו של הרב הראשי אל הארמון הנשיאותי וקיים עמו שיחה בארבע עיניים שהתנהלה שעה ארוכה. הרב הראשי דיבר בפני גורמי הממשל על הצרכים של היהודים במדינה וקרא להם לחזק ולסייע בידם. לאחר מכן הרב פגש את השר המקומי אשר בסמכותו כל נושא היהדות במדינה והבטיח לעמוד עימו בקשר הדוק על מנת לספק לעם היהודי בהונגריה את צרכיהם.

     

    לאחר הביקורים הממלכתיים עם גורמי הממשל ההונגרים, ביקר הרב הראשי לישראל קבוצה של כמאה סטודנטים יהודים הלומדים יהדות ע"י צוות רבנים ישראלים שמלמד אותם במסגרת תורנית ייחודית, הרב לאו התרגש מהמחזה ודיבר איתם על ענייני הפסח הקרובים.

     

    בהמשך הסיור ביקר הרב הראשי במוסדות יהודיים נוספים ובגני ילדים, בחן את התלמידים שקיבלו את פניו בשירה וריקודים, והרב התרשם ממצבה של יהדות הונגריה המעטירה ואמר כי "אין תשובה טובה יותר לכל אותם אלו שניסו להכחיד את בני עמנו בכל מדינה ומדינה באירופה, מאשר התפתחותה המדהימה של יהדות הונגריה, העם היהודי מוכיח שוב ושוב כי "עם ישראל חי הוא", וכי ימשיך להתקיים ולהתפתח, ולחנך ולגדל את ילדיו ותלמידיו בדרך ישראל סבא ככל הדורות ו"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקב"ה יצילנו בעז"ה מידם".

    בודפשט דנובה נעליים שואה דוד לאו

    דוד לאו לול אווזים משחטה אווזים דוד לאו



    0 תגובות