- רדיו קול חי - -

לסיים את המלחמה ולהתכונן למערכה: האלוף בריק מפתיע שוב

האזינו לראיון המלא>>>

יצחק בריק [1]

'נביא הזעם': אלוף במיל' יצחק בריק, אומר בראיון לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני), כי ישראל תלויה באופן מוחלט בארצות הברית וכי עלינו לסיים את המלחמה ברצועת עזה באופן מיידי. כזכור, בשנים שקדמו לטבח הנורא ביישובי העוטף, התריע בריק שוב ושוב על חוסר המוכנות של הצבא.

"הפסדנו את המטרה המרכזית של מיטוט החמאס, כבר אמרתי לפני חודשיים שזו קלישאה", אומר האלוף במיל'. "זורים חול בעיני הציבור. הסיבה המרכזית שיצאנו מהעיר עזה היא כי אין כוחות. אנחנו עם כוחות קטנים שהכול מוטל עליהם. אין מחליפים למילואימניקים שנלחמים היום".

"אנחנו לא הולכים לחסל אותם באופן מוחלט", הדגיש הקצין הבכיר. "אין לצה"ל יכולת להחזיק את האנשים, הוא צריך לשחרר אותם ולכן מראש הוא קבע את שלב ג'. אם נרצה להילחם בלבנון נצטרך לרדד מהדרום. מספרים סיפורים לציבור. אני לא רואה שנכנסים לרפיח. ביידן רוצה הפסקת אש. יש סיכוי שהחמאס יהיה מוכן להידבר עכשיו יותר כי התחלנו ליישם בפועל את מה שהוא מבקש".

בריק הסביר את המצב הגיאו-פוליטי במזרח התיכון: "איראן כבר לא לבד, הם חברו לרוסיה וסין והמגמה שלהם היא להוציא מפה את ארה"ב ולהשתלט על המזרח התיכון. אנחנו לא מסוגלים להתמודד עם משאבים כאלה. אם הם לא יהיו לצידנו אין לנו סיכוי. בוא נצא מהדמגוגיה שאנחנו לא צריכים אותם. אנחנו תלויים באמריקאים באופן מוחלט".

עוד הוסיף האלוף: "ישראל החליטה שהמלחמות הגדולות עברו מהעולם ולכן קיצצה את הכוחות וגם לא בנתה מלאים. דיללו את המלאים בצורה קיצונית עד כדי שלא היה מספיק למלחמה הקטנטונת הזו מול חמאס".

ומה צריך לעשות? בריק: "חגורה סביב עזה, להכריז על הפסקת אש כדי להחזיר את הקשר עם העולם ואת הכלכלה, את החטופים, להפסיק את הלחימה מול החיזבאללה ולשקם את הצבא לקראת המלחמה הגדולה שבפתח, מלחמה אזורית שנתנו לה כבר את האות בתקיפה בדמשק".